مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان:

رشد 70 درصدی بازدید از امکان گردشگری همدان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از رشد 70 درصدی بازدید از امکان گردشگری همدان نسبت به مدت مشابه سال قبل خبرداد.

رشد 70 درصدی ورود گردشگران به همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  علی مالمیرمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان روز دوشنبه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران  جوان همدان گفت: بر اساس آمار های ارائه شده تا 12 فروردین یک میلیون و 187 هزار نفر از امکان تاریخی،فرهنگی و طبیعی استان همدان بازدید کردند، که رشد 70 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می دهد.

وی با بیان اینکه میزان اقامت گردشگران در اماکن اقامتی اعم از هتل ها، مسافر خانه ها و.. نیز رشد داشته است، گفت: تعداد اقامت  درتمامی هتل ها، مسافرخانه، مدارس و ..و نسبت به مدت مشابه سال قبل 137 درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با اشاره به رشد بالای ورود گردشگران به استان همدان در نوروز امسال گفت: ورود گردشگر به استان همدان از میانگین کشوری بالاتر بوده که نشان دهنده ظرفیت بالایی استان در چذب و پذیرش تورسیم و گردشگر دارد.

مالمیر با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی با همکاری سایر سازمان از تمامی ظرفیت ها و توان خود در این راه بهره گرفته است بیان کرد: تبلیغات رویداد همدان 2018، تبلیغات محیطی در سایر استان ها ازجمله تهران و فعالیت های رسانه ای در معرفی اماکن تاریخی و گردشگری همدان در رشد جذب گردشگران در نوروز امسال موثر بوده استُ.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به حجم بالای گردشگران و مسافران اماکن تاریخی و تفریحی در همدان در تعطیلات نوروز تا پاسی از شب به روی مسافران باز بوده و به ارائه خدمات می پرداختند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با بیان اینکه بیشترین بازدید اماکن گردشگری همدان ازآرامگاه بو علی سینا و غار علی صدر بوده است، گفت: بیشترین میزان مسافر ازاستان های تهران، آذربایجان های شرقی و غربی بوده است.

انتهای پیام/د.ا

 ورود گردشگران به همدان 70 درصد رشد داشته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.