شناسایی ۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان قزوین

معاون توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: ۵۰ کودک مبتلا به اوتیسم در استان شناسایی شده است که از این تعداد ۳۳ نفر در مرکز اوتیسم سینا دارای پرونده هستند.

شناسایی ۵۰ کودک دارای اتیسم در استان قزوینبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ راحله جاتن معاون توانبخشی بهزیستی استان افزود: پس از نیاز سنجی تیم توانبخشی این مرکز، به کودکان دارای اوتیسم خدماتی، چون گفتاردرمانی، موسیقی، نقاشی، مشاوره و روانشناسی ارائه می‌شود.

جاتن اضافه کرد: همچنین برای والدین این کودکان نیز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: اختلال طیف اوتیسم مادام العمر است، اما فرد مبتلا، با تشخیص به موقع و آموزش‌های مستمر می‌تواند از زندگی طبیعی برخوردار شود.

جاتن، بهترین زمان برای تشخیص اوتیسم را حدود ۱۸ ماهگی تا ۲ سالگی بیان کرد.

وی اضافه کرد: اگر احساس کنیم کودکی نسبت به سن خود متفاوت است، با شروع برنامه بازتوانی و ارایه آموزش‌های ویژه، فاصله این کودک با کودکان هم سن و سال خود کمتر می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان گفت: پارسال در این مرکز برنامه تشخیص مداخله در اختلال طیف اوتیسم برای ۳ هزار و ۲۱۶ کودک اجرا شد.

جاتن اضافه کرد: در این آزمون غربالگری ۲۲ مورد مصاحبه پیگیری و آزمون تشخیص اوتیسم انجام شد که از این میان ۶ مورد برای انجام مداخلات مرکز محور به مرکز اوتیسم سینا ارجاع داده شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه طرح غربالگری اوتیسم به پایان رسیده است، اما افراد متقاضی می‌توانند به مرکز مراجعه کنند و طَی برنامه مشخص آزمایش لازم را درباره فرزندشان انجام دهند.

وی گفت: اوتیسم اختلالی در عملکرد مغز است که باعث می‌شود پردازش اطلاعات در مغز به خوبی انجام نشود و مشکلات ارتباطی، حرکتی، رفتار‌های عجیب و غریب تکراری و صدمه به خود از جمله علایم این بیماری است.

انتهای پیام/

۳۳ کودک در مرکز اتیسم سینا قزوین دارای پرونده هستند

برچسب ها: بهزیستی ، توانبخشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.