جاسوسی پلیس انگلیس از تلفن همراه شهروندان این کشور

به گزارش دیلی‌میل، نیرو‌های پلیس در انگلیس از فناوری جاسوسی برای دانلود کردن محتوای گوشی‌های تلفن همراه متعلق به شهروندان، بدون مجوز آن‌ها استفاده می‌کنند.

جاسوسی پلیس انگلیس از تلفن همراه شهروندان این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیلی میل در گزارشی نوشت نیرو‌های پلیس انگلیس از فناوری جاسوسی برای دانلود کردن محتوای گوشی‌های تلفن همراه متعلق به مظنونان، شاهدان و قربانیان، بدون مجوز آن‌ها استفاده می‌کنند.

این روزنامه چاپ انگلیس در ادامه نوشت: حداقل ۲۶ نیرو در انگلیس از یک وسیله جاسوسی برای استخراج و ذخیره سازی اطلاعات گوشی‌های همراه افراد بدون استفاده از گذرواژه یا اثر انگشت استفاده می‌کنند. طبق گزارش موسسه «پرایوِسی اینترنشنال» که طرفدار حفظ حقوق خصوصی است، نیرو‌های پلیس برای این کار هیچ حکم کتبی یا حتی مجوز از افرادی که گوشی همراه شان را بررسی می‌کنند، کسب نمی‌کنند.

به گفته این موسسه، "این فناوری بسیار نفوذی" پس از آنکه بوسیله اسکاتلندیارد در المپیک ۲۰۱۲ لندن بکار گرفته شد، بطور سراسری مورد استفاده قرار گرفت و پلیس حتی به گوشی‌های افرادی نفوذ می‌کند که به هیچگونه جرمی متهم نشده اند، از جمله شاهدان و قربانیان. آن‌ها سپس می‌توانند به پست‌های الکترونیکی، عکس ها، گذرواژه‌ها و مکالمات آن‌ها در اپلیکیشن‌های پیام رسان رمزگذاری شده دسترسی پیدا کنند.

این وسایل نفوذی از فناوری شرکت‌هایی مانند "اسرائیلی سلبریت" و شرکت سوئیسی "ام اس‌ای بی" استفاده می‌کنند که با بلوف زدن درباره فناوری شان می‌گویند اگر به سیم کارت دسترسی باشد، به کل زندگی یک شخص دسترسی وجود دارد.

«دیوید لامی»، نماینده پارلمان انگلیس از توتنهام، در این مورد گفت: نبود شفافیت پیرامون ابزار‌های امنیتی جدید از قبیل استخراج اطلاعات از گوشی‌های همراه مایه نگرانی جدی است. وزارت کشور انگلیس با دفاع از این رویه در بیانیه‌ای گفت، دولت متعهد است تضمین کند افسران پلیس از اختیارات لازم در برخورد با جرایم برخوردارند، از جمله، در شرایط محدود، دسترسی به اطلاعاتی که برای تحقیقات شان اهمیت دارد.

قانون کنونی در انگلیس اجازه دسترسی به اطلاعات را در زمانی می‌دهد که این کار بر اساس ادله منطقی درباره وجود شواهد مهم در آن‌ها صورت گیرد و در آن زمان نیز باید الزامات مربوط به حفظ اطلاعات و حقوق بشر رعایت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار