پیشرفت ۸۷ درصدی پروژه ملی پتروشیمی لردگان

پروژه ملی پتروشیمی لردگان با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید نعیم امامی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: پروژه ملی پتروشیمی لردگان با ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی و با بکارگیری یک هزار و ۹۵۰ نفر نیروی انسانی در حال ساخت است.

وی افزود: این طرح با ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ارزی و ریالی یکی از مهم‌ترین پروژه‎های صنعتی استان به شمار می‌رود که توان تولید ۶۷ هزار تن آمونیاک خالص و بیش از یک میلیون تن اوره در سال را خواهد داشت.

امامی اضافه کرد: در بهمن ماه گذشته هم دو برج تقطیر ۴۰۰ تنی با ارتفاع ۶۰ متر مخصوص جداسازی فیزیکی برش‌های نفتی توسط متخصصان داخلی ساخته و در این مجتمع نصب شد.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح، زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و یکهزار نفر به صورت غیر مستقیم فراهم می‌شود.

امامی گفت: در سال جاری٬ ۵۰ واحد صنعتی جدید در استان راه‎اندازی می‌شود که مجتمع پتروشیمی لردگان یکی از مهمترین این طرح‌هاست.

مجتمع پتروشیمی لردگان به عنوان یکی از ۱۰ شرکت پتروشیمی کشور، از سال ۱۳۸۷ و در زمینی به مساحت ۳۰۰ هکتار در بخش فلارد شهرستان لردگان و در ۲۱۵ کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری در حال احداث می‌باشد.

انتهای پیام/ف

مجتمع پتروشیمی لردگان امسال به بهره برداری می‌رسد

برچسب ها: صنعت ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.