افزایش ترانزیت خارجی از گمرکات گیلان

ترانزیت خارجی ازگمرکات گیلان افزایش یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی گفت: در سال ۹۶ گمرکات گیلان توانست ۵۴۱ هزار و ۵۶۸ تن کالا به ارزش ۳۵۰ میلیون و ۳۷۷ هزار و ۳۸۵ دلار با ۳ درصد افزایش در ارزش نسبت به سال قبل صادرات داشته باشد.

وی افزود: از مجموع صادرات از گمرکات گیلان، پارسال گمرک انزلی توانست با ۱۱۴ میلیون و ۱۵۶ هزار و ۱۰۷ دلار و با وزن ۱۱۰ هزار و ۹۷۲ تن صادرات کالای غیر نفتی با ۱۱ درصد رشد صادر کند.

ناظر گمرکات استان گیلان اعلام کرد: کالا‌هایی نظیر محصولات نباتی، سبزیجات، میوه، خرما، کشمش، چای، محصولات معدنی و مصنوعات آن، شیشه و مصنوعات آن، محصولات صنایع غذایی، محصولات نساجی و محصولات پلاستیکی عمده‌ترین اقلام صادراتی را به مقصد کشور‌هایی نظیر روسیه، آذربایجان، قزاقستان وعراق تشکیل می‌دهند و این ۴ کشور در میان بیش از ۳۰ کشور مقصد صادرات گمرکات گیلان به ترتیب رتبه ۱ تا ۴ را به خود اختصاص داده اند.

ابوالقاسم یوسفی نژاد خاطر نشان کرد: همچنین کشور‌هایی نظیر افغانستان، گرجستان، هند، سوریه، ترکمنستان، امارات و ترکیه نیز از عمده‌ترین طرف‌های تجاری این گمرکات محسوب می‌ شود.

وی افزود: در سال گذشته در زمینه ترانزیت خارجی صادره مقدار ۲۳۸ هزار و ۹۵۰ تن کالا با ۱۵ درصد افزایش از طریق گمرکات گیلان و از مبداء کشور‌های روسیه، ترکمنستان، قزاقستان، آذربایجان و اکراین به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، افغانستان، قرقیزستان و مناطق آزاد ترانزیت انجام گرفته است.

ناظر گمرکات استان گیلان و مدیرکل گمرک انزلی ارزش این میزان از کالای ترانزیت شده را برابر با ۲۳۶ میلیون ۵۴۹ هزار و ۲۶۹ دلار اعلام کرد و افزود:عمده کالا‌های ترانزیت شده از گمرکات گیلان شامل سوخت، آهن آلات، چوب، تخته خودرو و ماشین آلات صنعتی، البسه وسایرمحصولات شیمیایی بوده است.

ابوالقاسم یوسفی نژاد گفت: در این مدت همچنین افزون بر ۲ میلیون و ۰۳۹ هزار و ۲۱۸ تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۲ میلیون و ۷۴۴ هزار و ۶۷۵ دلار از طریق گمرکات استان گیلان  وارد کشور شده است.

وی تصریح کرد: عمده کالا‌های وارد شده شامل آهن آلات و ماشین آلات صنعتی، لوازم برقی و قطعات آن چوب و تخته، گندم، جو و سایر محصولات شیمیایی است.

 

انتهای پیام/م.ع

رشد ترانزیت خارجی ازگمرکات گیلان 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.