ترقی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

حمایت از کالای ایرانی نیازمند اصلاح برخی قوانین است

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت:حمایت از کالای ایرانی نیازمند اصلاح برخی قوانین است تا به تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی کمک شود.

حمایت از کالای ایرانی نیازمند اصلاح برخی قوانین استحمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به لزوم حمایت از کالای ایرانی و نقش مسئولان و مردم در این زمینه اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی نیازمند اصلاح برخی قوانین است.

وی افزود: لازم است تا با برطرف کردن موانع تولید کالا مانند کاهش هزینه‌های جاری، افزایش حقوق کارگران و حل معضلات بیمه به توسعه تولیدات داخلی کمک کرد.

ترقی تصریح کرد: سیستم بانکی کشور نیز باید با بکارگیری سیاست‌های پولی کارشناسی از تولیدکنندگان و کارآفرینان داخلی حمایت کند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی بیان کرد: بانک مرکزی باید با فراهم کردن تسهیلات بانکی به منظور تأمین نقدینگی، تولیدکنندگان کشور را یاری کنند.

وی ادامه داد: همچنین صنعتگران و تولیدکنندگان داخلی باید کیفیت کالای تولیدی خود را بالا ببرند تا محصولات ایرانی توانایی حضور پررنگ در بازارهای داخلی و بین‌المللی را داشته باشند.

ترقی تأکید کرد: رسانه ملی و دستگاه‌های تبلیغاتی نیز باید برای فرهنگسازی و افزایش گرایش مردم برای مصرف کالای ایرانی برنامه‌ریزی کنند.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: برخی نهادها مانند شهرداری که قدرت تبلیغاتی بالایی در اختیار دارند باید با اقداماتی مانند نصب تابلو و برچسب تبلیغاتی امکان مانور را به تولیدات داخلی با قیمت مناسب بدهند.

ترقی افزود: لازم است تا تعرفه کالاهای غیرضروری و وارداتی به گونه‌ای افزایش پیدا کند تا برای مصرف‌کنندگان داخلی مقرون به صرفه واقع نشود.

وی ادامه داد: همچنین مبارزه با قاچاق کالا یکی از مهمترین عواملی است که دستگاه‌های دولتی باید در دستور کار قرار دهند، به گونه‌ای که تا پایان سال بتوانیم میزان قاچاق کالا را به صفر و یا پایین‌ترین حد ممکن برسانیم.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار