اجرای موفق طرح تنظیم بازار میوه نوروزی در آذربایجان غربی

مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان‌غربی از اجرای موفق طرح تنظیم بازار میوه نوروزی دراستان خبرداد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ شهریار حیدری مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان‌غربی با اشاره به اهمیت تولید داخلی محصولات کشاورزی و حمایت از آن اظهارکرد: در سالی که مزین به شعار محوری حمایت از کالای ایرانی است، تمامی میوه های توزیعی طرح تنظیم بازار در سطح کشورو استان از تولیدات داخلی بوده است .

وی افزود: توزیع میوه شب عید طرح تنظیم بازار استان در 460 مرکز عرضه از 22 اسفند ماه 96 در سطح استان آغاز شده بود و تا 15 فروردین‌ ماه سال جاری ادامه داشت که بیشترین میزان توزیع در این بازه زمانی در حدود 600 تن پرتقال و 250 تن سیب درختی در مراکز عرضه شهرستان ارومیه اعلام شده است.

حیدری تصریح کرد: امسال با برنامه ریزی مناسب اجرای طرح تنظیم بازار میوه شب عید در استان و توزیع 1760 تن پرتقال به قیمت 1500 تومان و سیب درختی 800 تن به قیمت 1800 تومان در مراکز عرضه از هر گونه افزایش قیمت میوه به ویژه دو میوه پر مصرف سیب و پرتقال جلوگیری شد و حتی در برخی ازموارد نیز پائین تر از قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار برای مصرف کنندگان در استان عرضه شد.

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در پایان سال 96 در جهت تأمین و ذخیره سازی میوه مورد نیاز شب عید استان ، توزیع به موقع را مهمترین عامل ثبات قیمت ها و آرامش بازار استان عنوان کرد.

این مسئول با اشاره به استقبال و همراهی خوب مردم از توزیع میوه طرح تنظیم بازار بیان کرد: بررسی های به عمل آمده توسط بازرسان و ناظرین سازمان صنعت، معدن و تجارت نشان می دهد که امسال مردم از کیفیت و قیمت محصولات عرضه شده رضایت داشتند و شاهد توزیعی سالم، با کمترین تخلفات بودیم و در این زمینه هیچ گونه مورد تعزیراتی نیز گزارش نشده است .

وی یادآور شد: با توجه به افزایش تقاضا و مصرف مردم در روزهای پایانی سال و تعطیلات نوروزی، ایجاد تعادل و تنظیم در بازار مصرف میوه در زمان اوج مصرف و تقاضا از اهداف ستاد تنظیم بازار استان است.

انتهای پیام/م

توزیع بموقع میوه  شب عید عامل ثبات قیمتها وآرامش بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.