گردشگران با طرح آرامش بهاری سیستان و بلوچستان همراه شدند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری از ۲۵ اسفند ۹۶ تا ۱۵ فروردین با استقبال ۱۰۰ هزار نفری زائران و مسافران در بقاع متبرکه این استان روبرو شد.

حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان  در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: طرح آرامش بهاری امسال در شهر‌های زابل با سه بقعه متبرکه، زاهدان زائر سرای امام رضا (ع)، خاش مسجد حضرت ابوالفضل (ع)، ایرانشهر بقعه سید مهدی و چابهار بقعه متبرکه سید غلامرسول برگزار شد.

تدینی  ادامه داد: در اجرای این طرح ۳۳ روحانی مشارکت داشتند.

وی افزود: ویژه برنامه‌های مختلف فرهنگی و مذهبی از جمله برپایی خیمه‌های معرفت، ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» برای پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه‌های کودک و نوجوان، اقامه نماز‌های جماعت، برنامه‌ها و نمایشگاه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی در قالب طرح آرامش بهاری اجرا شد که مورد استقبال گردشگران و مسافران نوروزی قرار گرفت.

وی بیان کرد: همچنین در پایگاه‌های طرح آرامش بهاری مکان‌هایی برای اسکان و استراحت مسافران و زائران نوروزی پیش بینی شده بود.

حجت الاسلام تدینی اظهار داشت: علاوه بر علاقه ویژه مردم به حضور در اماکن مذهبی می‌توان هوای مطبوع بهاری و وجود جاذبه‌های بکر گردشگری در سیستان و بلوچستان را از جمله دلایل استقبال گسترده مسافران و گردشگران از طرح آرامش بهاری در این استان ذکر کرد.

وی گفت: پارسال ۳۸۶ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از اواخر اسفند ۹۵ تا ۱۳ فروردین ۹۶ در بقاع متبرکه و زائر سرا‌های سیستان و بلوچستان از طرح آرامش بهاری بهره‌مند شدند.

۹ بقعه و زیارتگاه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان برای حضور و عبادت زائران و مومنان وجود دارد.

انتهای پیام/ع

۹ بقعه و زیارتگاه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان وجود دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار