نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی:

آموزش های مهارتی باید شرایط احراز اشتغال را در جامعه فراهم نماید

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه گفت:: آموزش‌های مهارتی باید شرایط احراز اشتغال در جامعه را فراهم نماید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدی قریشی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرستان ارومیه در دیدار با مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با تأکید بر اینکه آموزش‌های مهارتی می‌بایست خروجی اثر بخش و شرایط احراز اشتغال در جامعه را فراهم نماید، گفت: امروزه تربیت نیروی انسانی ماهر ومتخصص و کارآمد از عوامل کلیدی و انکارناپذیر در توسعه اقتصادی و اجتماعی هر کشور محسوب می‌گردد و هر نوع سرمایه گذاری کلان در بخش‌های مختلف اقتصادی نیازمند به برنامه ریزی و سرمایه گذاری در بخش نیروی انسانی و توسعه منابع این نیرو می‌باشد.
آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید همواره به سمت و سویی سوق یابد تا خروجی آموزش مهارت محور و شرایط احراز اشتغال را فراهم نماید تا نیروی انسانی متخصص و مهارت دیده بتوانند هماهنگ با ویژگی‌های جامعه فرا مدرن امروز گام بردارد.
وی، توجه به سیستم‌ها و روش‌های نوین در مهارت‌ها را از جمله نکات مورد توجه دانست و افزود: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان می‌توانند ضمن تعامل با دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها در جهت شناسایی مشاغل مورد نیاز، توسعه مهارت‌های جدید و ارتقای سطح آموزش در جامعه حرکت کنند.
در ادامه این دیدار محسن مددی مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان نیز در سخنانی برنامه‌های این اداره کل در راستای نهادینه کردن آموزش‌های مهارتی در جامعه، کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از گرایش به اعتیاد و بزهکاری، توانمند سازی مهارتی و ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال افراد آسیب دیده و در معرض آسیب با رویکرد اقتصاد مقاومتی در زندان‌ها، سکونتگاهر‌های غیر رسمی، کمپ‌ها و مراکز درمان اجباری را ارائه نمود.
مددی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم اهتمام ارائه آموزش‌های مهارتی به روستائیان به ویژه به روستائیان حوزه دریاچه ارومیه، بر توسعه آموزش‌های مهارتی در بخش کشاورزی و صنعت به منظور توسعه مشاغل جایگزین حوزه دریاچه ارومیه تأکید نمود.
مددی افزود: ارائه آموزش‌های مهارتی به جامعه هدف در کاشت و تولید محصولات جایگزین و نیز استفاد از ظرفیت‌های توریسم و گردشگری بهترین جایگزین طرح مشاغل حوزه دریاچه ارومیه است.
انتهای پیام/ح


دیدار نماینده، ولی فقیه در آذربایجان غربی با مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.