اعزام 10 هزار دانش‌آموز اردبیلی به مناطق عملیاتی کشور

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل گفت: ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان اردبیل در سال گذشته و امسال به مناطق عملیاتی جنوب و شمالغرب کشور اعزام شدند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ایرج نقی‌پور ،مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل افزود: راهیان نور دانش‌آموزی با اعزام هشت هزار و 700 نفر از دانش‌آموزان دختر و پسر مرحله اول به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و بیش از یک هزار و 600 نفر از دانش‌آموزان پسر به مناطق عملیاتی جنوب کشور در مرحله دوم و در مجموع بیش از 10 هزار و 300 نفر در اردبیل به کار خود پایان داد.

وی گفت: اعزام کاروان‌های راهیان نور دانش‌آموزی با هماهنگی قرارگاه راهیان نور دانش‌آموزی امام حسن عسگری(ع) استان اردبیل که متشکل از کمیته‌های اجرایی اداره کل آموزش و پرورش، سپاه حضرت عباس(ع) استان و همکاری سایر دستگاه‌ها‌ی اجرایی از جمله نیروی انتظامی، اورژانس و غیره بود انجام شد که این اعزام‌ها از اوایل سال تحصیلی جدید سال 96 با اعزام به مناطق عملیاتی شمالغرب آغاز و با اعزام چهار کاروان به مناطق عملیاتی جنوب کشور در اسفندماه این سال به اتمام رسید.

نقی‌پور از اعزام 14 کاروان بخش خواهران و 13 کاروان در بخش برادران به مناطق عملیاتی شمالغرب کشور و چهار کاروان پسران به مناطق عملیاتی جنوب کشور خبر داد و گفت: در مجموع 31 کاروان دختر و پسر از مدارس دوره دوم متوسطه پایه‌های دهم و یازدهم از مناطق و نواحی نوزده‌گانه آموزش و پرورش استان اردبیل به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور اعزام شدند.

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اردبیل بیان کرد: در این عملیات بزرگ فرهنگی و تربیتی تعداد 201 دستگاه اتوبوس برای اعزام دانش‌آموزان برای بازدید از مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور بکارگیری شده بود که از نزدیک با یادمان‌های شهدا و برنامه‌های فرهنگی راهیان نور در این مناطق آشنا شدند.

نقی‌پور مهم‌ترین برنامه‌های تاثیرگذار این اردو‌های راهیان نور دانش آموزی را برگزاری نمایش شبانه میدانی علمداران و مردان آسمانی و شبی با شهدا برشمرد و افزود: این برنامه‌ها با رویکرد جنگ تحمیلی و گرامیداشتن یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و مجاهدت‌های خاموش و ایثارگری‌های اتفاق افتاده در مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب کشور برای دانش‌آموزان اجرا شد.

وی حضور در مناطق عملیاتی کشور را برای دانش‌آموزان و نسل جدید جامعه را مهم ارزیابی و اظهار کرد: دانش‌آموزان با حضور در این مناطق با دستاورد‌های مهم هشت سال دفاع مقدس و جنگ تحمیلی آشنا شده و روحیه ایثارگری و انقلابی‌گری را در خود تقویت می‌کنند.

انتهای پیام/ع

اعزام دانش آموزان به مناطق عملیاتی کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار