دیابت نوع ۲ را با این رژیم غذایی فوق العاده درمان کنید

نخوردن مواد غذایی و رژیم‌های غذایی سنگین سبب ضعف و ابتلای افراد به بیماری می‌شود، اما با انتخاب آگاهانه مواد خوراکی حتی می‌توان برخی بیماری‌های مزمن را درمان کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ بیشتر افراد مبتلا به دیابت نوع دو یا با شاخص قند خون بالا در خون خود، رژیم غذایی با خوراکی‌های محدود دارند، اما پژوهشگران در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند می‌توان با استفاده از برخی مواد غذایی سالم از ابتلا یا تشدید علامت‌های این بیماری جلوگیری کرد.

محققان خوردن پنیر، سیب و ماست و کاهش مصرف گوشت قرمز و سیب زمینی را برای سلامت افراد و جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع دو مفید می‌دانند.


این پژوهش به وسیله دانشمندان دانشگاه آکسفورد با بررسی بر روی رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت و اثر گذاری انتخاب مواد غذایی در بهبود یا تشدید عارضه‌های بیماری به دست آمده است.

از جمله دیگر مواد غذایی که برای سلامت افراد مبتلا به دیابت نوع دو مفید است و مصرف آن توصیه می‌شود می‌توان دانه‌های حبوبات دارای سبوس، میوه و سبزیجاتی همچون انگور و زغال اخته را نام برد.

افزون بر خوراکی‌ها افراد مبتلا به دیابت نوع دو باید از مصرف شیرینی و شکلات خودداری کنند، همچنین انجام ورزش و فعالیت‌های فیزیکی منظم، داشتن تناسب اندام، خودداری از استعمال دخانیات، استرس و عصبانی شدن، کنترل منظم فشارخون، بررسی وجود زخم‌های روی بدن و اندازه گیری بازه زمانی ترمیم زخم ها، مصرف آب به میزان کافی به همراه قهوه تلخ، چای کم رنگ، سبز و خودداری از مصرف چیپس می‌تواند در درمان این بیماری موثر باشد.

محققان به افراد مبتلا به دیابت نوع دو توصیه می‌کنند از کفش مناسب استفاده کنند و از کفش‌هایی که سبب میخچه یا فشار به قوزک و انگشتان پا می‌شود خودداری کنند. این افراد درصورت استفاده از دارو باید به طور منظم قند خود را اندازه گیری کنند و تحت نظارت مستقیم پزشک قرار داشته باشند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای شامل میوه و سبزیجات، روغن زیتون، ماست و مواد لبنی کم چرب نیز برای سلامت این دسته افراد توصیه می‌شود؛ در انتخاب پنیر، نوع کم نمک و کم چرب آن به همراه مصرف گردو توصیه می‌شود، زیرا باکتری‌های موجود در پنیر می‌تواند سبب کاهش قند خون شود.


با رعایت راهکار‌های بالا و خودداری از شکستن رژیم غذایی و مثبت اندیشی و مراجعه به پزشک و آگاهی از جدیدترین شیوه‌های درمان و کنترل بیماری، افراد مبتلا به دیابت نوع دو می‌توانند طول عمر مناسبی داشته و از ابتلا به عارضه‌های جانبی این بیماری مانند نارسایی قلبی و کلیوی، بروز زخم دیابتی، ابتلا به سکته قلبی و مغزی و نیز بروز نابینایی مصون بمانند.

منبع: dailymail

انتهای پیام/

جدیدترین رژیم غذایی برای جلوگیری از ابتلا به دیابت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۰
سلام وقت بخیرهمسرم دیابت نوع دو دارد انسولین تزریق میکنه میخوام ببینم از لحاظ بچه دار شدن بری ما مشکلی پیش نمیاد ما بچه دار میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۴ ۰۳ مهر ۱۳۹۹
خوبهمرسی
Turkey
منیژه
۰۹:۵۷ ۱۲ شهريور ۱۳۹۸
باسلام من یک بیمار مادر زادی سوراخ قلب استم سنم پنجاه سال است اما ده سال میشود که تحت درمان استم که متاسفانه در این اواخر متوجه شدم هم قند خون بالا کلسترول بالا و دیابت درام و کيست کلیه هم دارم ازتان میخواهم مرا رهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۱۸:۳۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
با طب اسلامی راحت درمان میشید
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۲:۴۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
عالی بود