افت بازار سهام و ارزش دلار آمریکا در پی تصمیم ترامپ برای وضع تعرفه‌های مالیاتی بیشتر علیه چین

در پی تصمیم ترامپ برای وضع تعرفه‌های مالیاتی بیشتر علیه چین، ارزش دلار آمریکا نسبت به ارز‌های امن سقوط کرد و معاملات آتی در بازار‌های سهام آمریکا و آسیا نیز کاهش یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، روز جمعه و پس از آنکه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد وضع تعرفه‌های گمرکی بیشتر بر کالاهای وارداتی از چین را مطرح و تنش‌ها در روابط تجاری دو کشور را تشدید کرد، مبادلات آینده سهام در آسیا و آمریکا با افت روبرو شد و ارزش دلار در برابر ین ژاپن کاهش یافت.

شاخص سهام آسیا پسیفیک ام اس سی آی آمریکا روز جمعه با 0.25 افت روبرو شد. در چند روز گذشته و در پی افزایش مناقشات تجاری میان پکن و واشنگتن، این شاخص نوسان‌های شدیدی را تجربه کرده است.

بازار سهام استرالیا نیز دچار 0.35 درصد افت شد و شاخص سهام کره جنوبی نیز 0.3 کاهش یافت. شاخص نیکی ژاپن نیز روز جمعه با افتی 0.3 درصدی روبرو شد.

شاخص معاملات آتی اس اند پی آمریکا نیز روز جمعه نسبت به روز کاری گذشته 1.2 درصد افت کرد.

در حالی که سرمایه‌گذاران از وقوع مناقشات تجاری ابراز نگرانی می‌کنند، ترامپ در روز پنجشنبه گفت به مقامات تجاری آمریکا فرمان داده است تعرفه‌هایی به ارزش 100 میلیارد دلار دیگر علیه چین در نظر بگیرند.

ترامپ در بیانیه‌ای گفت این تعرفه‌های اضافی «با توجه به اقدام متقابل ناعادلانه چین» علیه تعرفه‌های گمرکی آمریکا در نظر گرفته خواهند شد.

ارزش دلار که در روز پنجشنبه به بالاترین سطح خود نسبت به ین در ماه گذشته رسیده بود، در پی انتشار اخبار درباره تازه‌ترین تصمیم ترامپ، بار دیگر نسبت به ارز رسمی ژاپن کاهش یافت.

ارزش دلار نسبت به ین که در روز پنجشنبه به 107.490 افزایش یافته بود، روز جمعه به 107.080 ین رسید.

تقاضا برای ین که به عنوان ارزی برای سرمایه‌گذاری امن شناخته می‌شود، به طور معمول هنگام نوسانات بازار و تنش‌های سیاسی افزایش می‌یابد.

ارزش دلار همچنین روز جمعه نسبت به فرانک سوئیس، ارز امن دیگر، 0.15 درصد افت کرد.

افزون بر این، امروز ارزش یورو نسبت به دلار 0.1 درصد افزایش یافت.

انتهای پیام/

افت سهام در بازارهای آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار