معاون سازمان میراث فرهنگی کشور:

پیگیری قضایی در مورد حادثه حریق سرهنگ آباد ادامه دارد

معاون سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور گفت:فرماندار اردستان پیگیر امور حقوقی حریق سرهنگ آباد است و سرنخ هایی نیز پیدا شده است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، محمد حسن طالبیان در بازدید از کاخ سرهنگ آباد در روستای سرهنگ آباد زواره گفت: وقتی تعداد مالکان زیاد باشد به کار حقوقی سنگینی نیاز دارد  اما پس از مشخص شدن وضعیت حقوقی و قضائی این مجموعه  و توافق با مالکان مرمت آن شروع خواهد شد .

معاون سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه شواهد نشان می دهد آتش سوزی این عمارت تاریخی عمدی بوده است افزود: فرماندار اردستان پیگیر امور حقوقی این مسئله است و سرنخ هایی پیدا شده و به زودی مظنونان شناسایی، دستگیر و مجازات می شوند.

وی گفت: سازمان میراث فرهنگی از سال گذشته اقدامات مرمتی خوبی جهت حفظ و استحکام بخشی ازاین بنا انجام داده بود اما با این آتش سوزی خسارات زیادی به این مجموعه وارد شد.

طالبیان با بیان اینکه مستندات کل مجموعه اعم از نقشه ها و طرح مرمت آن وجود دارد افزود: پس از آتش سوزی هم امکان حفاظت و مرمت سازه بنا وجود دارد و به لحاظ مرمت علمی کل مجموعه مرمت و برای آیندگان حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/م

بازدید معاون سازمان میراث فرهنگی کشور از کاخ سرهنگ آباد در اردستان

 
برچسب ها: میراث فرهنگی ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.