خلیج فارس متلاطم است

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: طی امروز و فردا خلیج فارس به سبب وزش باد در برخی ساعات مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

خلیج فارس متلاطم استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نادر شفیع‌خدایی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی استان اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم شرایط ناپایدار جوی طی امروز و فردا است.

وی بیان کرد: طی امروز و فردا آسمان استان ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد، گاهی گردوخاک و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و رعدوبرق و احتمال ریزش تگرگ دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: همچنین در این مدت خلیج فارس به سبب وزش باد در برخی ساعات مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی و وزش تندباد طی روز‌های جمعه و شنبه نسبت به تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج دریا هشدار داده می‌شود.

شفیع‌خدایی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت سرعت وزش تندباد با مولفه غالبا شرقی بر روی دریا گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج (در غرب و شمال غرب و میانه خلیج فارس) به بیش از ۱.۵ متر افزایش یابد.

وی گفت: بر همین اساس توصیه می‌شود طی این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناور‌های کوچک و تفریحی و صیادی در مناطق دور از ساحل خودداری شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: برای ساعات آینده آسمان استان نیمه ابری گاهی تمام ابری در برخی ساعات وزش باد و احتمال گردوخاک و در برخی نقاط استان همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: در این مدت جهت وزش باد غالباً شمال شرقی تا جنوب شرقی گاهی شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و بصورت لحظه‌ای بیش از ۴۴ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر در برخی ساعات تا بیش از ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

هشدار نسبت به ترددهای دریایی

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.