کاهش یک چهارمی کانون‌های آلوده تب برفکی استان مرکزی

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی از کاهش کانون‌های آلوده تب برفکی استان مرکزی به ۴ کانون خبرداد

 شانقی مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی درگفتگوبا خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاراک؛  گفت: از ۱۷ کانون آلوده به تب برفکی در استان ۱۳ کانون کنترل و فقط ۴ کانون باقی مانده است.

شانقی افزود: ۲ ماه پایان سال ۹۶ افزایش کانون‌های آلوده به تب برفکی به ۱۷ کانون را داشتیم که دراین ۲۰ روزه ابتدایی سال ۹۷ این کانون‌ها به شدت کاهش پیدا کرده به طوری که ۴ کانون بیشتر ثبت نکردیم.

وی اضافه کرد: در بحث واکسن هم خوشبختانه واکسن خارجی هم به استان وارد شده ودردسترس است، ولی هزینه دارد و دامدار‌هایی که متقاضی اند می‌توانند به مراکز خصوصی مراجعه کنند و واکسن را تهیه و استفاده کنند.

در واکسیناسیون ضد عفونی هم درحال انجام است

مدیر کل دامپزشکی استان مرکزی ادامه داد: درکنار بحث واکسیناسیون بحث ضد عفونی را هم پیگیری کردیم که درحال انجام است و درچند روستا مثل داوود آباد که اکثراً کانون هاآنجا بود اکیپ مستقر کردیم تاضد عفونی در کنار واکسیناسیون انجام شود.

وی بیان کرد: این‌ها همه بخشی از کار است و بخش مهم دیگر کار نقش دامدار است که بایدهمکاری کنند تا با واکسیناسیون ورعایت بهداشت بتوانیم بیماری را کنترل کنیم.

شانقی تصریح کرد: درکنار بحث واکسیناسیون و بهداشتی هم باید انجام شود که توصیه می‌کنیم دامداران اگر تلفاتی داشتند به صورت بهداشتی دفن کنند لاشه را کنارجاده اطراف روستا رها نکنند و هر جا علایم بیماری و تلفات مشاهده کردند به دامپزشکی اطلاع دهند تا در اسرع وقت بررسی کنیم.

انتهای پیام / ج  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.