حکیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

توقف آبگیری تالاب صالحیه تا پایان فروردین ماه

رئیس محیط زیست استان البرز با بیان اینکه تالاب صالحیه هم اکنون به علت آبگیری در وضعیت مطلوبی قرار دارد، گفت: آبگیری تالاب صالحیه تا پایان فروردین ماه متوقف می شود.

فردین حکیمی رئیس محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص قسمتی از آبگیری تالاب صالحیه اظهار کرد: تالاب صالحیه یک تالاب فصلی است که به علت کم بارشی مدتی خشک بود اما ازحدود 20 اسفند سال 96 آبگیری این تالاب آغاز شد.

وی افزود: تالاب صالحیه هم اکنون به علت آبگیری در وضعیت مطلوبی قرار دارد اما تنها قسمتی از این تالاب آبگیری شده و بیشتر قسمت ها هنوز خشک است .

حکیمی گفت: سطح آب تالاب نسبت به گذشته تقریبا 50 سانتی متر افزایش داشته که این سطح در برخی نقاط تالاب نیز کمتر است که چندان مطلوب نیست اما نسبت به گذشته در وضعیت بهتری قرار دارد.

وی از توقف آبگیری تالاب صالحیه تا پایان فروردین ماه خبر داد و افزود: آبگیری تالاب صالحیه از رودخانه کردان بوده و این آبگیری به دلیل نزدیک شدن به فصل کشاورزی متوقف خواهد شد مگر این که سیلاب و یا بارندگی خوبی داشته باشیم تا آب های سطحی جمع شود و تالاب زنده بماند.

رئیس محیط زیست استان البرز با اشاره به ظرفیت آبگیری تالاب تصریح کرد: تالاب صالحیه ظرفیت آبگیری بیشتر را دارد به معنی این که هر چه آب در تالاب بیشتر شود باز تالاب توان بیشتری دارد .

وی با بیان این که با آبگیری تالاب صالحیه پرندگان وجانداران به این تالاب مهاجرت می کنند، ادامه داد : با آبگیری تالاب، پرندگان مهاجر نیز به این تالاب مهاجرت کرده واین نشانه احیای تالاب است.

حکیمی در پایان تاکید کرد: در تعطیلات نوروز شاهد ریزگرد های وسیعی در شهر تهران بودیم که عامل اصلی آن ذرات معلق 2.5 میکرون بود و گرد و غبار از تالاب صالحیه نبوده است .

انتهای پیام/

آبگیری تالاب صالحیه چه زمانی پایان می پذیرد؟

برچسب ها: محیط زیست ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار