برگزاری نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم درتبریز

نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم درتبریز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مینا نیک رزم مسئول واحد هنر‌های تجسمی حوزه هنری استان آذربایجان شرقی گفت: همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره سید شهیدان اهل قلم، سید مرتضی آوینی نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم و خوشنویسان مبرز قرآنی (نسخ و ثلث) برگزار می‌شود.

وی با اعلام این خبر گفت: نشست فوق روز چهارشنبه ۲۲ فروردین ماه سال جاری راس ساعت ۱۶ در محل حوزه هنری استان برگزار می‌شود.

وی در خصوص اهداف این نشست افزود: با توجه به اینکه هنر کتابت یک نیاز و مقوله فرهنگی است و ضرورت ساماندهی برای بهبود آن و بمنظور رسیدن به جایگاه ممتاز هنری و تخصصی کتابت خطوط قرآنی و همچنین ارتقاء فنی و کیفی آن، نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی همچنین اضافه نمود: جهت تهیه مصحف با نگاه و رویکرد به عرصه تحقیق و مباحث نظری و پژوهشی در این راستا و با حضور هنرمندان خوشنویسی و علاقمند متبحّر در این رشته هنری و صاحبنظران کارآمد امور قرآنی و تخصصی جهت مطالعات، خوشنویسی، رسم الخط، علوم قرائت و کتابت قرآن و ادعیه با جمع آوری آراء در زمینه مختلف قرآنی و ارائه آراء در زمینه فنون مختلف قرآنی و ارائه الگوی مناسب بجهت جلوگیری از غلط‌های رایج فعلی و ساماندهی برای بهبود آن، این کارگاه خوشنویسی برگزار می‌شود.

نیک رزم اظهار داشت:در این کارگاه که به صورت ماهانه برگزار خواهد شد، شرکت کنندگان از آموزش‌های علمی، فنی و تخصصی نسخ و ثلث بهره‌مند شده و علاوه بر مشق و تمرین مداوم و خلق آثار هنری که مرسوم اینگونه مجامع است مباحث نقد و تحلیل و مقایسه فنی با آثار قدما مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

 

انتهای پیام/ش

نشست تخصصی کاتبان قرآن کریم درتبریزبرگزارمی شود

برچسب ها: قران ، تفسیر قران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.