مناطق عشایری میزبان مهمانان نوروزی

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان از رشد 2 برابری آمار پذیرش میهمانان نوروزی در مناطق عشایری در مقایسه با سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  حمید قنبری، مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان گفت: آمار پذیرش میهمانان نوروزی در سال 97 ، 742 خانوار بود که نسبت به سال گذشته رشدی 2 برابری داشت ومیهمانان سال گذشته را 327 خانوار با تعداد 2هزار و 330 نفربود.

وی بیان داشت:مراکز آموزشی عشایری شبانه روزی زاگرس بخش چلو اندیکا ، پا آب شلال اندیکا ،  و  شبانه روزی امام خمینی (ره) ایذه را از نظر جمعیت پذیرش تعداد خانوار در بین مراکز مجری عشایری به ترتیب حائز رتبه اول تا سوم را کسب کردند.

قنبری افزود: در صورت حمایت بیشتر و تجهیز مراکز آموزشی به امکانات و تجهیزات رفاهی امکان جذب و افزایش آمار میهمانان نوروزی در مناطق عشایر با توجه به چشم اندازهای بکر و مناظر طبیعی و آثار باستانی و بقعه و امامزاده های متعدد در مناطق کوهستانی وجود دارد.

مدیر آموزش و پرورش عشایر خوزستان عنوان کرد: امکاناتی از قبیل فرش ، پتو، یخچال ، تلویزیون را اساسی ترین اولویت های مراکز مجری طرح می باشد.

وی در پایان گفت : با یک برنامه ریزی منسجم ، اقدام مشترک ، نظارت و بازدید مستمر اعضای ستاد اسکان ، آموزش و پرورش عشایر خوزستان ضمن افزایش آمار پذیرش میهمانان نوروزی در مدارس عشایری مجری طرح ، خدمات بهتری را نیز به مراجعه کنندگان ارائه داد که این موضوع از نظر اخلاقی و روانی برای جامعه تعلیم و تربیت عشایری امری ارزشمند تلقی می شود .

انتهای پیام/م

اسکان مسافران نوروزی در مناطق عشایری

برچسب ها: آموزش و پرورش ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.