مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران؛

ضرورت تامین خدمات رفاهی و روبنایی شهر سهند

مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران، بر ضرورت تامین خدمات روبنایی و رفاهی شهر سهند تاکید کرد .

لزوم تامین خدمات رفاهی و روبنایی شهر سهندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حبیب اله طاهر خانی مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران،در نشست مشترک بررسی مشکلات شهر سهند در اسکو یکی از اولویت های اساسی شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید ایران را تکمیل و اتمام آزاد راه تبریز - سهند برشمرد و گفت : بخش مهم اتوبان تبریز - سهند به پایان رسیده و برای اجرای ادامه طرح هم مصوبه هیئت وزیران به منظور قرارداد مشارکت با سرمایه گذار اخذ شده است .


معاون وزیر راه و شهرسازی به تامین اعتبار لازم برای ادامه تکمیل اتوبان تبریز سهند هم اشاره کرد و افزود : در این مصوبه قرارداد سرمایه گذاری مبادله شده است به طوری که 60 درصد هزینه را سرمایه گذار تامین می کند و 40 درصد بقیه نیز متعلق به شرکت عمران شهرهای جدید است.


وی خاطرنشان کرد : امیدواریم با تجمیع این اعتبارات بتوانیم تا پایان امسال بخشی از آزاد راه تبریز - سهند را به زیر بار ترافیکی ببریم.


طاهر خانی درباره تحویل داده نشدن 3500 واحد مسکونی مسکن مهر در شهر سهند گفت : بخش مهمی از واحد های مساکن مهر در این شهر به پایان رسیده ولی بخشی از مساکن مهر که مربوط به طرح احصاء است به مشکل برخورده است .


وی افزود : 1000 واحد آماده تحویل به متقاضیان هست ولی به علت ادعاهایی که پیمانکار به ازای مابه التفاوت قیمت ارائه کرده از تحویل واحد ها خودداری کرده است.


طاهر خانی ادامه داد : در هفته آینده جلسه ای در رابطه با این موضوع در تهران برگزار خواهد شد و چنان چه ادعاهای پیمانکار خارج از چارچوب قانونی باشد بر علیه اپیمانکار این طرح اقدام قضایی انجام خواهد شد.


معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم مهمترین درخواست اهالی شهر سهند را ارائه خدمات حمل و نقل جاده ای دانست و افزود :بسیاری از مشکلات مساکن مهر در شهر سهند مرتفع شده و برای حل بقیه نواقص باید خدمات روبنایی و زیر بنایی به سرعت تکمیل شود .


پور مهدی گفت : بسیاری از مشکلات مساکن مهر که در دیگر شهرهای جدید کشور وجود دارد با تعامل و همفکری مسئولان در شهر سهند حل شده و لازم است مسائل بهداشتی ، امنیتی و فرهنگی سهند نیز با حداقل امکانات موجود برطرف شود .


فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به افزایش جمعیت شهر سهند گفت : هم اکنون حدود 100 هزار نفر در شهر سهند ساکن هستند که این میزان جمعیت ضرورت ارائه خدمات مختلف رفاهی ، آموزشی و بهداشتی را دوچندان می کند.


مرتضی محمد زاده افزود : شهرسهند سومین شهر پرجمعیت آذربایجان شرقی است و در اینده نزدیک به دومین شهر پرجمعیت استان تبدیل خواهد شد.

 

انتهای پیام/

 لزوم تامین خدمات رفاهی و روبنایی شهر سهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار