استاندار آذربایجان شرقی؛

شیوع مصرف مواد مخدر جزو 5 آسیب اجتماعی مهم جامعه ماست

استاندار آذربایجان شرقی ،گفت : شیوع مصرف مواد مخدر جزو 5 آسیب اجتماعی مهم جامعه ماست و باید با تمام توان با آن مقابله کنیم.

ضرورت مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی،در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان افزود : مقابله با این معضل لزوم عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی برای تأمین امنیت و منافع ملی ،سلامت شهروندان و جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند عزم جدی همگانی است.


وی گفت : بر اساس گزارشهای ارائه شده کشف 2 هزار و 700 کیلو مواد مخدر و دستگیری 151 نفر قاچاقچی در سال 96 از کارهای مهم و ارزشمندی است که در حوزه ی پیشگیری و مقابله انجام شده است.


رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان نیز در این نشست گفت:در تعطیلات نوروز امسال 150 کیلو مواد مخدر کشف شد و 9 نفر در قالب 2 باند فعال تهیه و توزیع مواد مخدر دستگیر شدند.


سرهنگ دهقان افزود:در این مدت 247 خرده فروش مواد مخدر هم دستگیر و هزار و 590 نفر معتاد متجاهر جمع آوری و به مرکز ماده 16 ،مراکز خصوصی و کمپ ها تحویل داده شدند.


وی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته کشفیات مواد مخدر در استان 42 درصد افزایش داشته است که بیشتر شامل مواد مخدر طبیعی نظیر تریاک بود.


دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان نیز گفت : 100 نفر از معتادان متجاهر دستگیر شده زن بودند که با احداث مرکزی در کنار مرکز ماده 16 امیدواریم مشکلی در نگهداری زنان معتاد نداشته باشیم.


محمد علی نصرتی افزود : در سال گذشته 2 هزار و 523 نفر در مرکز ماده 16 پذیرش و درمان شده اند و در همین مدت فوت بر اثر سوء مصرف مواد افیونی 41 درصد نسبت به سال 95 کاهش یافت و از 137 نفر به 81 نفر رسید.


ایرج شهین باهر شهردار تبریز نیز در این جلسه گفت : کاهش آسیب های ناشی از اعتیاد و سالم سازی و پاکسازی مناطق شهر وظیفه همه ماست و شهرداری تبریز نیز با وجود محدودیت های مالی در حد توان برای تأمین نیازهای مرکز ماده 16 و احداث مرکز نگهداری برای زنان معتاد همکاری می کند.

 

انتهای پیام/

 

 لزوم عزم جدی برای مبارزه با مواد مخدر در آذربایجان شرقی

برچسب ها: مواد مخدر ، تریاک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.