بیش از ربع قرن انتظار برای بهره برداری از جاده سرچم میاندوآب

با گذشت ۲۶ سال از آغاز عملیات اجرایی جاده سرچم میاندوآب،قدیمی ترین جاده در دست احداث کشور ، اجرای ۳۰ کیلومتر باقی مانده این جاده در انتظار تخصیص اعتبار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛جاده سرچم میاندوآب که ۱۸۵ کیلومتر طول دارد  میاندواب در آذربایجان غربی را به میانه در آذربایجان شرقی  وصل می کند   به دلیل آینکه در کیلومتر ۱۳۱ به اتوبان زنجان تبریز متصل می شود جاده سرچم نامیده می‌شود.

مدیر کل راه وشهرسازی آذربایجان غربی  جاده سرچم میاندوآب را یکی از مهمترین پروژه‌های شمال غرب کشور نام برد وگفت: برای اجرای ۱۵۵ کیلومتر آن تا کنون ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و برای تکمیل ۳۰ کیلومتر باقی مانده آن ۷۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.

مبارک قدم یاد آور شد:این پروژه در ۵ قطعه در حال اجراست که مشکل فعلی در قطعه دوم وسوم به طول ۳۰ کیلومتر حدفاصل کیلومتر ۵۵ تا ۸۵ است، که ۲۰ کیلومتر آن خاکی و ۱۰ کیلومتر دیگرآن دست نخورده است.

وی از تخصیص ۵ میلیارد تومان برای تکمیل این جاده در سال ۹۷ هم خبر داد و افزود: با این اعتبار میتوان دو طرف غربی و شرقی را هرچند بصورت خاکی و موقت بهم وصل و تردد را در این محور برقرارکرد.

رئیس راه و شهرسازی میاندوآب هم با بیان اینکه با احداث جاده سرچم میاندواب ۳۵۰ کیلومتر فعلی از مسیر تبریز به ۱۳۰ کیلومتر کاهش می‌یابدگفت: براساس بررسی‌های بعمل آمده با اتمام این محور سالانه به ارزش ۴۲ میلیارد تومان صرفه جویی بنزین صورت خواهد گرفت که با احتساب این رقم کل اعتبار این طرح در کمتر از ۴ سال تامین خواهد شد.

فتح علی پور از کاهش تصادفات جاده‌ای، صرفه جویی در زمان، افزایش سرعت حمل ونقل باری را از دیگر نتایج مثبت  تکمیل این پروژه عنوان کرد.

عملیات اجرایی جاده سرچم میاندواب در حال حاضر بدلیل تخصیص نیافتن اعتبارات تعطیل است و پیمانکاران آن منتظر شروع بکار مجدد این پروژه مهم هستند.


انتهای پیام/ح

نیاز به تخصیص اعتبار برای تکمیل  جاده سرچم میاندوآب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امینایی
۰۱:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۷
سلام.عجله نکنید.وقت تا20سال دیگه هست
Iran (Islamic Republic of)
روح الله امینایی
۱۳:۲۵ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
روح الله امینایی
۲۳:۲۳ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام.تشکر از زحمات شما دوستان و پیمانکاران.انشاالله افتتاح این جاده