کاهش ۲۰ درصدی جرائم در نوروز در استان قزوین

دادستان قزوین گفت: با اقدامات انجام شده دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذی ربط جرائم در استان در تعطیلات نوروز ۲۰ کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: دراین مدت ۴۰۰ پرونده به قرار تامین و تصمیم قضایی منتهی شد.

دادستان قزوین کاهش جمعیت کیفری زندان را یکی از سیاست‌های قوه قضاییه دانست و گفت: با دادن مرخصی به زندانیان در نوروز با اعمال بخشنامه‌های عفو و مرخصی، جمعیت کیفری زندان در استان ۱۲ درصد کاهش یافت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: سال گذشته اقدامات خوبی در بحث احقاق حقوق عامه از جمله موضوع آزادراه‌ها در استان صورت پذیرفت که در سال جاری هم در همین زمینه که یکی از وظایف مهم دستگاه قضایی و از تاکیدات رییس قوه قضاییه است برنامه‌هایی تبیین شده که در اسرع وقت دادستانی اقدامات قانونی خود را اعمال خواهد کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به تفاهم نامه دادگستری و سپاه استان درباره گشت‌های محله محور بسیج اضافه کرد: فعالیت گشت‌های محله محور بسیج در استان اقدام بسیار پسندیده و خوبی بود که کاهش سرقت‌های شبانه منازل را به دنبال داشت و این گشت‌ها برای امنیت پایدار در طی سال ادامه خواهد داشت.

حجت الاسلام صادقی نیارکی افزود: پارسال با وجود بسیاری از کمبود‌ها، ۷۱ هزار پرونده اعم از اجرای احکام و شعب تحقیق در دادسرای قزوین مورد رسیدگی قرار گرفت.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: بیش از ۴۷ درصد ابلاغ‌های دادسرای قزوین به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که این میزان بیشتزر از میانگین کشوری است.

انتهای پیام/

کاهش جمعیت کیفری زندان در استان قزوین

برچسب ها: دادگستری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار