مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد از تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن محصولات گلخانه‌ای در یزد خبرداد.

 یدالله جواد پور مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ با اشاره به افزایش سطح زیر کشت گلخانه‌ای در استان گفت: در ده سال آینده هیچ‌گونه کشتی در استان یزد در فضای باز سبزی و صیفی را نخواهیم داشت و براین باوریم که سطح زیرکشت گلخانه‌ای را نیز در استان افزایش دهیم.

وی با بیان فعالیت هزار و ۵۵۰ هکتار گلخانه سبزی، صیفی و گل‌های زینتی در استان یزد افزود: تمام محصولات سبزی و صیفی را در گلخانه‌ها داریم و در حال حاضر به ترتیب خیار سبز، گوجه‌فرنگی، فلفل سبز و رنگی و بادمجان بیشترین سطح زیر کشت رادارند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد بابیان اینکه شهرستان‌های یزد و اشکذر پیشتاز سطح زیر کشت گلخانه‌ها در استان یزد هستند، تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن انواع محصولات را در استان یزد اعلام کرد.

جواد پور با اشاره به اینکه در یک گلخانه عادی در حال حاضر از هر هکتار گلخانه حداقل توقع سه میلیارد ریال درآمد ناخالص راداریم، اظهار داشت: قریب به ۸۰ درصد تولیدات استان یزد به استان‌های دیگر و یا خارج از کشور صادر می‌شود.

این مقام مسئول بابیان اینکه این محصولات به‌تمامی استان‌های کشور صادر می‌شود، اذعان داشت: استان‌های تهران و فارس در اولویت هستند.

انتهای پیام/ ا

تولید سالانه ۴۰۰ هزار تن در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار