برپایی ۲۲ پایگاه امدادی هلال احمر در ایام عید نوروز

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد از برپایی ۲۲ پایگاه امدادی هلال احمر در ایام عیدنوروز در یزد خبرداد.

به گزارش خبرنگارحاضر در محل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ حرازی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به داوطلبانه بودن جمعیت هلال احمر ازفعالیت ۱۶۶ نفر در هلال احمر استان یزد خبر داد وگفت: از این تعداد ۳۳ نفر به صورت رسمی با جمعیت هلال احمر همکاری می‌کنند و مابقی به صورت داوطلبانه هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان طرح مهرورزی در ارائه خدمات به مسافران نوروزی، طرح نیابت در کمک رسانی به خانواده‌های بی سرپرست و بد سرپرست و طرح فرشتگان رحمت برای افزایش توان توانمندان و نیاز نیازمندان را از جمله طرح‌های این نهاد از ابتدای سال ۹۷ برشمرد.

حرازی افزایش خدمات امداد ونجات امسال را نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر دانست و افزود:در نوروز امسال ۱۸ پایگاه امدادونجات که از این تعداد ۱۲ مورد به صورت ثابت و ۶ مورد سیار فعالیت داشته اند.

وی همچنین از برپایی ۲۲ پایگاه امور جوانان برای راهنمایی مسافران نوروزی با ۱۰۰۰ نیروی امدادی خبرداد و تصریح کرد: این پایگاه‌ها بیشتر در ورودی شهر و تعدادی هم درمرکز شهر آماده ارائه خدمات به مسافرین بوده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تعداد دریافت کنندگان خدمات از پایگاه‌های ثابت را ۲۰۴ هزارو ۶۵۱ نفر و از پایگاه‌های سیار دوهزارو ۱۷۲ نفر برشمردو خاطرنشان کرد: تست فشارخون و قند، خیمه نماز، فضای دوستار کودک، نقشه و بروشور از دیگر خدمات این نهاد است.

حرازی با شااره به افزایش تلفات در سال ۹۷ گفت: در ایام نوروز در مجموع ۴۶۶ نیروی عملیاتی و ۴۱ آمبولانس اعزام شد.

وی طرح اعتمادسازی به هلال احمر را طرحی پیشرو برشمرد وافزود:برای اولین بار در استان مرکز توانبخشی هلال احمر در نیمه دوم اردیبهشت ماه کلنگ زده می‌شود که این طرح به مردم و به آموزش نیز کمک بسیاری می‌کند.

انتهای پیام/ ا

طرح اعتمادسازی به هلال احمر را طرحی پیشرودر جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.