اجرای سنجش برای حدود یک میلیون و 300 هزار نوآموز در سال تحصیلی آینده

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی از اجرای طرح سنجش برای حدود یک میلیون و 300 هزار نوآموز پیش دبستان و دبستان در سال جدید خبر داد.

اجرای سنجش برای حدود یک میلیون و 300 هزار نوآموز در سال تحصیلی آیندهمحمد حسن عظیم عراقی معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  درباره اجرای طرح سنجش اظهار کرد: طرح سنجش نوآموزان مانند سال‌های گذشته برای نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان انجام می‌شود و خانواده‌ها برای شرکت در این طرح باید به مدرسه مورد نظر مراجعه کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح سنجش بعد از ابلاغ دستورالعمل ثبت نام سال تحصیلی جدید مورد توجه قرار خواهد گرفت و در هر منطقه به تناسب جمعیت 2 یا 3 پایگاه سنجش در نظر گرفتیم.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی تصریح کرد: در سنجش نوآموزان ارزیابی قد، وزن، پوست و مو و آمادگی تحصیلی نوآموزان انجام می شود.

عظیم عراقی با اشاره به اینکه پیش بینی کردیم امروز حدود یک میلیون و 300 نوآموز تحت پوشش طرح سنجش قرار دهیم، اظهار کرد: از این تعداد حدود 350 هزار نفر مربوط به دوره پیش دبستانی و مابقی برای ورود به سال اول دبستان هستند.

احتمال اجرای طرح جهش تحصیلی از اواخر اردیبهشت

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی درباره اجرای طرح جهش تحصیلی با اشاره به اینکه این فرآیند برای پایه دوم به  چهارم، اول به سوم، چهارم به ششم و سوم به پنجم اجرا می شود، گفت: دانش آموزان برای شرکت در این طرح باید در ارزشیابی توصیفی درجه خیلی خوب را کسب کرده باشند.

وی افزود: دانش آموزانی که شرایط لازم را داشته باشند در سامانه توسط مدیر مدرسه ثبت نام می‌شود و بعد از نوبت گیری و کسب آمادگی لازم در امتحانات شهریور ماه شرکت می کنند.

عظیم عراقی با اشاره به زمان اجرای طرح سنجش که تا سال گذشته از خرداد ماه بود، عنوان کرد: سعی داریم امسال ثبت نام دانش آموزان از اواخراردیبهشت ماه انجام شود.

معاون تشخیص و پیشگیری سازمان آموزش و پرورش استثنائی یادآور شد: سال گذشته 10 هزار نفر از طرح جهش تحصیلی استفاده کردند و تمامی مراحل بر مبنای نوبت گیری داده شده، انجام شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار