کی روش، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی ۲۰۱۸

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی 2018 روسیه است.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ساعتی پیش، فدراسیون فوتبال ژاپن اعلام کرد که "وحید هلیل هودزیچ" از هدایت تیم ملی ژاپن برکنار و "آکی را نیشینو" سرمربی سابق تیم "گامبا اوزاکا" از سوی اتحادیه فوتبال این کشور به عنوان سرمربی جدید سامورایی ها انتخاب شد.

این مربی 63 ساله اکنون مدیرفنی اتحادیه فوتبال ژاپن نیز است و قراردادش تا پایان جام جهانی 2018 روسیه اعتبار دارد اما بهتر است بدانید از آپریل 2017  ( 10 اردیبهشت 1396 ) تا آپریل 2018 ( 10 اردیبهشت 1397 ) تمام تیم های آسیایی حاضر در جام جهانی 2018 روسیه ( کره جنوبی - ژاپن - عربستان و استرالیا )، سرمربی شان را تغییر دادند و تنها کارلوس کی روش، کماکان هدایت تیم ملی ایران را برعهده دارد.

کی روش، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی

کره جنوبی:

تیم ملی کره جنوبی که با هدایت شین تائه یانگ به جام جهانی 2018 روسیه صعود کرد، کارش در این مسابقات را با اولی اشتیلیکه آغاز کرد اما پس از مدتی، مسئولان فوتبال کره، این مربی آلمانی را اخراج و تائه یانگ را جایگزین او کردند و توانستند با این مربی به بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال  صعود کنند.

کی روش، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی

کره در جام جهانی 2018 با تیم های آلمان، مکزیک و سوئد همگروه است.

ژاپن:

تیم ملی ژاپن که با وحید هلیل هودزیچ به جام جهانی صعود کرد و نتایج خوبی گرفت اما پس از کسب نتایج ضعیف در دیدارهای دوستانه، مسئولان فدراسیون سامورایی ها تصمیم گرفتند تا در فاصله چند ماه به آغاز این مسابقات، او را اخراج و آکی را نیشینو را به عنوان جایگزین هودزیچ انتخاب کنند.

هلیل هودزیچ در تابستان 2015 هدایت ژاپن را برعهده گرفت و برای ششمین بار این تیم را به جام جهانی رساند. آنها در مرحله مقدماتی، بالاتر از عربستان سعودی و استرالیا، صدرنشین گروه بودند و توانستند به روسیه بروند اما پس از تساوی مقابل مالی و شکست مقابل اوکراین در دیدارهای دوستانه باعث شد تا در نهایت او از هدایت آبی ها کنار گذاشته شود.

سامورایی ها در جام جهانی با تیم‌های کلمبیا، لهستان و سنگال همگروه هستند.

عربستان:

سعودی ها که با هدایت برت فن مارویک هلندی با شکست یک بر صفر ژاپن برای پنجمین به جام جهانی صعود کردند، پس از نتایج خوب مرد هلندی با عربستانی ها، او از این تیم جدا شد و خوان آنتونیو پیتزی هدایت سعودی ها را برعهده گرفت. پیتزی پیش از این، هدایت تیم ملی فوتبال شیلی را بر عهده داشت و پس از ناکامی در کسب سهمیه جام جهانی 2018 روسیه از سمت خود کناره‌گیری کرد و به عربستان رفت.

کی روش، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی

سعودی ها پیش از حضور در جام جهانی 2018 در 2 دوره غیبت داشتند و بهترین مقام آنها به جام 1994 آمریکا برمی گردد که موفق شدند به مرحله حذفی صعود کنند و حالا باید دید در گروه A بزرگترین آوردگاه جهانی فوتبال در روسیه چه نتایجی کسب خواهند کرد.

شاگردان پیتزی در جام جهانی با تیم های روسیه، مصر و اروگوئه همگروه است و در نخستین دیدار باید 24 خرداد دیدار افتتاحیه را مقابل روس ها برگزار کنند.

استرالیا:

کانگوروها که در مقدماتی جام جهانی، به عنوان نماینده آسیا به مصاف هندوراس رفت، در پایان موفق شد با پیروزی 3-1 در مجموع 2 دیدار رفت و برگشت به جام جهانی 2018 روسیه راه یابد. هدایت این تیم برعهده پوستکوغلو بود اما پس از صعود به روسیه او از هدایت این تیم استعفا داد و مسئولان فوتبال استرالیا تصمیم گرفتند تا فن مارویک را به عنوان سرمربی جدید انتخاب کنند.

کی روش، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی

فن مارویک در سال 2010 با هلند به فینال جام جهانی رسید و همچنین در سال 2006، برای اولین بار عربستان سعودی را به جام جهانی رساند و افتخارات زیادی نیز در آسیا کسب کرد.

استرالیا در رقابت های جام جهانی با تیم های فرانسه، پرو و دانمارک همگروه است.

حال تنها ، کارلوس کی روش، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی است و با تیم ملی ایران و بدون تغییر در کادرفنی، در روسیه با حریفان به رقابت می پردازد.

کی روش، پرچمدار مربیان آسیایی حاضر در جام جهانی

انتهای پیام/

کی روش، تنها مربی بدون تغییر آسیا در جام جهانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۸:۲۷ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
این پرچم ایرانه مثلا دست کی روش !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۰ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
پس مال کجاست؟
دار و ندارمونه ناموس و حیثت و آبروی ماست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
اینکه پرچم ایران نیست ، شبیه پرچم ایتالیاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۲۰ فروردين ۱۳۹۷
کارلوس کارش بیست هست از قدیم ها می شناسمش یه مرتبه گفت آرزوم اینه که مربی بزرگی در فوتبال بشم من هم گفتم خدا کریمه شاید یه روز بشی و شاید مربی تیم کشور ما ایران بشوی و دیدیم که شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۵ ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
سلام
شما میشه خودتونو معرفی کنین که بدونیم کجا با ایشون هم صحبت شدید؟
آخرین اخبار