اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق تجاری‌سازی می‌شوند

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق تجاری‌سازی بالغ بر ۶۰ اختراع این دانشگاه را از برنامه‌های سال ۹۷ دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ محسن مزیدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق در مورد برنامه ها و اولویت های حوزه متبوع خود در سالجاری اظهار کرد: افزایش تعداد آزمایشگاه‌های همکار استاندارد و آزمایشگاه های زیرمجموعه مستقر در پروژه های صنعتی و معدنی، راه اندازی مرکز نوآوی در مرکز رشد واحدهای فناور و حمایت از ایده های نوآورانه با قابلیت تجاری شدن از برنامه های دانشگاه آزاد واحد بافق است.

مزیدی افزود: تجاری‌سازی اختراعات در مرکز تحقیقات معدن و صنایع معدنی با هدف درآمدزایی غیر شهریه ای و برگزاری استارت آپ با رویکرد معدن برای جذب ایده آوری خلاقانه؛ از دیگر اولویت ها و برنامه های کاری در سال ۹۷ است که تلاش می کنیم به آن ها جامه عمل بپوشانیم.

وی در مورد عملکرد و فعالیت های سال 96 واحد بافق در حوزه پژوهش و فعالیت های دانش بنیان گفت: خوشبختانه سال گذشته شاهد آغاز کار مرکز تحقیقات معدن و صنایع جوار معدنی واحد بافق در راستای گسترش فعالیت های علمی، تحقیقاتی با رویکرد درآمدزایی غیر شهریه ای بودیم که امیدواریم با به ثمر نشستن قراردادهایی که منعقد کرده ایم در بحث درآمدزایی غیر شهریه، گام مثبتی برداشته شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد واحد بافق، آغاز فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور و استقرار تعدادی از شرکت های نوپای شهرستان با هدف کمک به گسترش کسب و کار این شرکت ها و تولید محصولات دانش بنیان را یکی دیگر از موفقیت های پژوهشی این دانشگاه دانست و برای نمونه به یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد واحد بافق اشاره کرد که برای نخستین بار موفق به تولید ماده فلوکلانت با کاربرد گسترده در فرآوری مواد معدنی در ایران شده است.

مزیدی ادامه داد: عضویت قطعی آزمایشگاه مرکزی واحد بافق در شبکه آزمایشگاه های فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان نخستین واحد در استان یزد، یکی از افتخارات ما در سال۹۶ بود که امیدواریم تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ غ

تجاری‌سازی اختراعات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بافق

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.