استقرار تاسیسات دفاعی و جنگ الکترونیک در دریای چین جنوبی

ارتش چین عملیات استقرار تاسیسات دفاعی بیشتر از جمله تجهیزات مربوط به جنگ الکترونیک و ایجاد اخلال در سامانه‌های ارتباطی و راداری دشمن را در دریای چین جنوبی شروع کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک؛ ارتش چین عملیات استقرار تاسیسات دفاعی بیشتر از جمله تجهیزات مربوط به جنگ الکترونیک و ایجاد اخلال در سامانه‌های ارتباطی و راداری دشمن را در مجمع الجزایر اسپراتلی واقع در دریای چین جنوبی شروع کرد.

یک مقام وزارت دفاع آمریکا دوشنبه گفت: «چین تجهیزات جنگ الکترونیک را در پایگاه‌های خود در جزایر اسپراتلی نصب کرده است.»

نیرو‌های نظامی چین علاوه بر توسعه زیرساخت‌های دفاعی بلندمدت و دائمی در منطقه‌ای که سالانه تریلیون‌ها دلار کالا از آن عبور می‌کند، تمرینات نظامی بزرگی را نیز در آب‌های دریای چین جنوبی شروع کرده اند.

ریچادر کو کارشناس امنیت دریایی در دانشگاه فناوری نانیانگ به اسپوتنیک گفت: «گمانه زنی‌های متعددی در رابطه با انگیزه‌های رزمایش چین در آب‌های دریای چین جنوبی وجود دارد و برخی آن را با جنگ تجاری فزاینده اخیر مرتبط می‌دانند. به نظر من یکی از جالب‌ترین ابعاد این رزمایش بزرگی آن است که بیش از چهل شناور سنگین را در بر می‌گیرد. در حقیقت ما در این رزمایش شاهد ترکیبی از ناوگروه‌های شمالی و جنوبی هستیم و این تمرینات نظامی از نظر اندازه و مقیاس برگزاری کاملا غیرطبیعی هستند.»

این کارشناس مسائل امنیت دریایی گفت: چین با این رزمایش پیام آشکاری به همه کسانی داد که به دنبال دخالت در امور آب‌های این منطقه هستند. پس فقط آمریکا مخاطب این رزمایش نیست بلکه دیگر کشور‌ها ازجمله برخی قدرت‌های اروپایی نیز که اخیرا در مورد حضور در این آب‌ها ابراز تمایل کرده اند هدف آن هستند.

چین بار‌ها اعلام کرده است افزایش حضور نظامی این کشور در آب‌های دریای چین جنوبی صرفا با اهداف دفاعی است هر چند مقامات آمریکایی مدعی هستند پایگاه‌های دریایی پکن در این منطقه به شکلی راهبردی در امتداد مسیر‌های کشتیرانی قرار دارند.

انتهای پیام/

چین تجهیزات جنگ الکترونیک را در دریای چین جنوبی مستقر کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار