احتمال بازجویی از وکیل شخصی ترامپ به دلیل فساد مالی و تخلف در ستاد انتخاباتی

روزنامه واشنگتن پست از احتمال بازجویی از «مایکل کوهن» به دلیل فساد مالی و تخلف در ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، در پی حمله مأموران اداره پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) به دفتر «مایکل کوهن»، وکیل شخصی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که وکیل ترامپ احتمالا به دلیل فساد مالی و تخلفات مالی در ستاد انتخاباتی ترامپ، مورد بازجویی قرار خواهد گرفت.

روزنامه واشنگتن پست با استناد به اظهارات یک منبع آگاه این مطلب را منتشر کرد. «استفان رایان»، وکیل مایکل کوهن با «نامناسب و غیرضروری» خواندن این حمله ، در بیانیه ای اعلام کرد که مأموران اف بی آی با یک حکم بازرسی به دفتر کوهن در منهتن نیویورک حمله کردند.

گزارشها حاکی از آن است که مأموران اف بی آی تعدادی ایمیل و اسناد و سوابق مالیاتی مربوط به پرداخت حق السکوت به «استورمی دنیلز»، بازیگر زن فیلم های مستهجن که با دونالد ترامپ رابطه داشته است را در دفتر کار کوهن پیدا کردند.

در پی جنجال برانگیز شدن رابطه غیراخلاقی دونالد ترامپ با بازیگر زن فیلم های مستهجن، کوهن پیشتر پذیرفته بود که طی یک توافق محرمانه مبلغ 130 هزار دلار به عنوان باج به «استورمی دنیلز» پرداخت کرده است تا او را مجبور به سکوت درباره رابطه غیراخلاقی اش در سال 2006 با ترامپ کند. این مبلغ تنها چند روز پیش از انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا به این زن پرداخت شده است. مایکل کوهن اعلام کرد  که این مبلغ را از جیب خودش به استورمی پرداخته است؛ اما انجام هرگونه تخلف مالی در کمپین انتخاباتی ترامپ را تکذیب کرده است.

دونالد ترامپ چند روز پیش هم برای نخستین بار به این مسئله واکنش نشان داد و اعلام کرد که درباره پرداخت حق السکوت به دنیلز هیچ اطلاعی نداشته است. رئیس جمهور آمریکا حمله مأموران اف بی آی به دفتر وکیلش را «اقدامی شرم آور» و «حمله به کشور» خواند. دونالد ترامپ همچنین از «رابرت مولر»، مسئول تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا انتقاد کرد و او را مسئول حمله مأموران اف بی آی به دفتر کار وکیلش دانست.

حمله مأموران اف بی آی به دفتر کار وکیل ترامپ یک روز پس از آن رخ داد که وکیل استورمی دنیلز بار دیگر شکایتی را علیه ترامپ در دادگاه تنظیم کرد تا وی را مجبور کند با ادای سوگند، درباره پرداخت 130 هزار دلار حق السکوت به موکلش شهادت دهد.


انتهای پیام/

احتمال بازجویی از وکیل شخصی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار