معدوم سازی بیش از ۲۶ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در سنندج

بیش از ۲۶۶۱۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی ضبط شده توسط بازرسان بهداشت محیط شهرستان سنندج در مدت اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی معدوم گردید.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، جهانبخش یوسفی رییس مرکز بهداشت شهرستان سنندج گفت:طی بازدید کارشناسان بهداشت محیط از ۱۵ اسفند سال قبل لغایت ۱۵ فروردین ماه سال جاری از واحد‌های صنفی سطح شهرستان، مقدار ۲۶۶۱۶ کیلوگرم انواع مواد فاسد و غیر مجاز جمع آوری و با حضور نمایندگان شهرداری و دادستانی معدوم سازی شد.

یوسفی گفت: تعداد ۶۱۱ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۷۱ بازدید از اماکن بین راهی، ۲۹۳ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی و ۲۰ مورد تعطیلی و پلمپ مراکز و اماکن غیر بهداشتی از جمله فعالیت‌های بازرسان بهداشت محیط شهرستان سنندج در مدت اجرای برنامه بسیج سلامت نوروزی بوده است.

وی افزود: این مواد فاسد و تاریخ مصرف گذشته شامل انواع بیسکویت، کیک، نوشابه و نوشیدنی‌های گازدار، دوغ، آبمیوه، شکلات و آدامس، چیپس، پفک و سس بوده است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان سنندج با بیان اینکه بازرسان بهداشت محیط در سطح عرصه نسبت به ضبط و توقیف مواد غذایی غیر بهداشتی اقدام و سپس این مواد به انبار مرکز بهداشت منتقل و در آخر با هماهنگی نمایندگان دادستانی و شهرداری نسبت به معدوم سازی آن‌ها در محل دفن زباله شهرداری اقدام می‌نمایند.

وی با توصیه به فروشندگان مواد غذایی گفت: فروشندگان باید نسبت به رعایت بهداشت محیط، استفاده از ابزار کار مناسب، رعایت بهداشت فردی و نیز خرید و پخش مواد غذایی بهداشتی و تولید داخل اقدام نمایند.

یوسفی در پایان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به سامانه ۱۹۰ تماس بگیرند و نسبت به خرید مواد غذایی دارای مشخصات بهداشتی از جمله پروانه ساخت، تاریخ تولید و انقضاء، نام ترکیبات و آدرس کارخانه تولید کننده اقدام نمایند.

انتهای پیام/م

اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.