زندگی نامه شهید یونس الهیاری

گوشه‌ای از زندگی نامه شهید یونس الهیاری از شهدای هشت سال دفاع مقدس را در اینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حماسه دفاع مقدس روز به روز بالنده‌تر شد و جوانان ما چونان کوهی استوار در برابر تهاجم دشمن ایستادند. مقدس‌ترین و با ارزش‌ترین استقامت، دفاع از عقیده است و بدون شک دوران هشت ساله جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از افتخارات بزرگ و بی‌نظیر ایران اسلامی است.

شهادت زندگانی جاودانه یافتن است؛ اوج و عروج تعالی است. شهادت تکامل ایمان و نهایت خلوص قلب‌هاست. شهادت مردن تحمیلی نیست، انتخاب آزادانه و آگاهانه است؛ خلوت عاشق و معشوق است.

شما می‌توانید در ادامه شرح کوتاه زندگی شهید یونس الهیاری یکی از شهدای دوران دفاع مقدس را بخوانید؛

شهید یونس الهیاری فرزندعزیز در سال1343 در یك خانواده درآمد و مستضعف ولی مومن و متدین در روستای باغچه جیك از توابع شهرستان سلماس به دنیا آمد، پس از پشت سرنهادن دوران كودكی در دبستان روستای خود تحصیلات ابتدایی را به پایان رساند، به علت نبودن مقاطع راهنمایی و دبیرستان در روستا برای ادامه تحصیل به شهر آمد.

به دلیل فقرمالی همراه تحصیل به كار و فعالیت مشغول گشت، بالاخره با هر زحمتی بود موفق به دریافت مدرك سیكل گردید، به علت زیادی مخارج زندگی ترك تحصیل نمود تا كمك خرج والدین خود باشد، بعد از مدتی برای گذراندن دوران سربازی وارد ارتش شد، بعد از اتمام خدمت سربازی به خدمت سپاه درآمد و عضو رسمی گردید و در بیشتر پاكسازی های كردستان شركت داشت، وی ازدواج کرد كه ثمره ازدواجش دو فرزند است، شهید الهیاری علاقه خاصی به عزاداری های سیدالشهداء امام حسین(ع) داشت و شهادت در راه خدا رستگاری می دانست.

یكی از خصوصیات بارز شهید الهیاری این بود كه تاثیر عمیقی بر اطرافیان داشت، سخنان خود را شمرده و رك بیان می نمود، طرفدار حق و حقیقت بود.

شهید الهیاری در آخرین خداحافظی از مادرش به او گفته بود كه مادرجان این بار شهادت نصیب من خواهد شد.سرانجام در تاریخ1371/5/6 به شهادت رسید.

انتهای پیام/

 بیوگرافی شهید یونس الهیاری

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار