فتاحی: فینال جام حذفی از سال آینده ۳ خرداد برگزار می‌شود/ تمام تیم‌ها موظفند در سوپرجام شرکت کنند

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ گفت: تکلیف محل برگزاری فینال جام حذفی ابتدای هفته آینده مشخص می‌شود، اما تاریخ این بازی ازسال آینده ۳ خرداد است.

سعید فتاحی در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان درباره آخرین وضعیت زمین ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر برای میزبانی از فینال جام حذفی بیان کرد: پس از فینال جام حذفی سال گذشته بین نفت تهران و تراکتورسازی تبریز اعلام کردیم ورزشگاه نفت و گاز اروندان در صورتی بار دیگر به عنوان میزبان این دیدار انتخاب می شود که وضعیت چمن و نور آن بهتر شود چراکه فینالیست های سال گذشته جام حذفی خویشتن داری کردند و اعتراض خاصی نسبت به این زمین نداشتند.

او ادامه داد: جام حذفی، یادواره آزادسازی خرمشهر است که به احترام شهدای این شهر در خرمشهر برگزار می شود. روز گذشته از ورزشگاه اروندان بازدید کردم. ۴۰ نورافکن به تعداد نورافکن های ورزشگاه افزوده شده است و اکنون از لحاظ نور وضعیت خوبی دارد‌ اما پنج تا شش نقطه زمین ایراد دارد که مسئولان این ورزشگاه قول دادند ظرف امروز و فردا رفع شود. در صورتی که این نواقص رفع نشود برای انتخاب محل برگزاری فینال جام حذفی تصمیم جدیدی می گیریم.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره گزینه سازمان لیگ برای برگزاری فینال جام حذفی در صورت مورد تائید قرار نگرفتن زمین اروندان خرمشهر گفت: ورزشگاه های مختلفی را برای برگزاری این بازی مدنظر داریم اما ابتدا باید تکلیف ورزشگاه نفت و گاز اروندان خرمشهر مشخص شود. درنظر داریم تا جایی که امکان دارد و تیم ها دچار ضرر نشوند، فینال جام حذفی در خرمشهر برگزار شود. ضمن اینکه از سال آینده فینال جام حذفی هر سال 3 خرداد(سالروز آزادسازی خرمشهر) انجام می شود. به هر حال تا ابتدای هفته آینده محل برگزاری فینال جام حذفی مشخص می شود.

فتاحی درباره اینکه آیا در تقویم سال آینده لیگ برتر بازی های آسیایی جاکارتا پیش بینی شده است یا خیر، تصریح کرد: برای ارائه برنامه لیگ برتر ابتدا تقویم فیفا را می بینیم. سپس برنامه لیگ قهرمانان آسیا و بازی های تیم ملی بزرگسالان را مدنظر می گیریم. ابتدا قصد داشتیم بازی های آسیایی جاکارتا هم در برنامه بگنجانیم اما به دلیل اینکه سال آینده جام ملتهای آسیا برگزار می شود فرصتی برای تیم ملی امید نمی ماند.  برای حضور تیم ملی در جام ملتهای امارات لیگ برتر اواخر آذر به مدت ۴۰ تا ۵۰ روز تعطیل می شود. نیم فصل دوم هم از اوایل بهمن آغاز می شود.

او ادامه داد: بلافاصله پس از بازی های جاکارتا به فیفادی اکتبر می رسیم که برای تیم ملی اردویی ۱۲ تا ۱۵ روزه پیش بینی شده است. بنابراین نمی توانیم هفت هفته از لیگ را به دلیل برگزاری بازی های آسیایی جاکارتا تعطیل کنیم. نشست های مختلفی با تاج و ساکت برگزار کرده ایم تا برنامه های تیم امید هم برای این رقابت ها اجرا شود. البته بیشتر تیم های آسیایی از نفرات زیر ۲۲ سال در بازی های جاکارتا استفاده می کنند تا از این طریق تیمهایشان برای رقابت های المپیک آماده شود.

رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ درباره شایعاتی مبنی بر لغو بازی سوپرجام فوتبال ایران درصورت قهرمانی استقلال در جام حذفی اظهار داشت: ابتدا باید تکلیف قهرمان جام حذفی مشخش شود. از سال گذشته دیدار سوپرجام در تقویم مسابقات قرار گرفته است و تیم ها طبق قانون موظف هستند در مسابقاتی که زیرنظر سازمان لیگ برگزار می شود، شرکت کنند. اگر می خواهیم فوتبالمان حرفه ای باشد نباید به دلایل مختلف دنبال لغو بازی سوپرجام باشیم. تیم ها به احترام هواداران و سازمان لیگ باید در این بازی به میدان بروند و هر تیمی در این بازی به میدان نرود، جریمه می شود.

فتاحی درمورد تاریخ قطعی آغاز هجدهمین دوره لیگ برتر گفت: بازی سوپرجام 29 تیر برگزار می شود. همچنین لیگ هجدهم نیز از چهارم و پنجم مرداد شروع می شود.

انتهای پیام/

اظهارات سعید فتاحی درباره فینال جام حذفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار