«سیاف» درخواست ملاقات نخست وزیر پاکستان را رد کرد

عبدالرب رسول سیاف، یکی از رهبران جهادی افغانستان به درخواست ملاقات نخست وزیر پاکستان جواب منفی داد.

«سیاف» درخواست ملاقات نخست وزیر پاکستان را رد کردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرب رسول سیاف، یکی از رهبران جهادی افغانستان به درخواست ملاقات نخست وزیر پاکستان جواب منفی داد.

سفارت پاکستان در جریان سفر شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر این کشور به کابل از سران جریان های سیاسی افغانستان برای یک دیدار حضوری دعوت کرده بود که با پاسخ منفی عبدالرب رسول سیاف یکی از رهبران جهادی و رهبر حزب دعوت اسلامی افغانستان روبرو شد.

به گفته مسعود تراشتوال، سخنگوی شورای حراست و ثبات دلیل نپذیرفتن دعوت سفارت پاکستان برای ملاقات با نخست وزیر این کشور از سوی سیاف این است که مرجع دعوت کننده پاکستان بود نه حکومت افغانستان.

بر اساس این گزارش، گلبدین حکمتیار، رئیس حزب اسلامی، کریم خلیلی، رئیس شورای عالی صلح، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائی و سید حامد گیلانی، رهبر محاذ ملی با نخست وزیر پاکستان دیدار کردند.

گفته می شود که این دیدارهای جداگانه بدون پرچم افغانستان برگزار شده است.

محمد علم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در وانش به این موضوع گفت: «متاسفانه، در ملاقاتی که مقام های پاکستانی با مسئولین افغانستان داشته اند، بیرق ملی افغانستان دیده نمی شود و تنها بیرق پاکستان است که این خلاف پروتوکول است.»

قابل یادآوری است که چندی پیش شاهد خاقان عباسی، نخست وزیر پاکستان برای گفتگو درباره صلح منطقه ای به کابل سفر نمود. وی در جریان سفر خود با رئیس جمهور و دیگر مقامات افغان دیدار کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.