آغاز فصل گرما و کمین مشکلات در مناطق زلزله زده کرمانشاه

نماینده تام الاختیار وزیربهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه گفت: با آغاز فصل گرما سمپاشی یک میلیون و 100 هزار متر مربع از مناطق زلزله زده به منظور دفع حشرات موذی و خزندگان انجام می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه طیب قدیمی نماینده تام الاختیار وزیربهداشت در مناطق زلزله زده کرمانشاه در خصوص جزییات سفر به کرمانشاه و بازدید از مراکز بهداشتی و درمانی و محل اسکان مردم زلزله زده،گفت: مدیریت بهداشت و حفظ سلامتی مردم در این مناطق نیازمند توجه و کمک بیشتر از سوی دهیاری ها، بخشداری ها، شهرداری ها، آبفا و بنیاد مسکن است.

وی گفت: در ایام تعطیلات نوروز، طبق آمادگی هایی که قبل از آغاز این ایام صورت می گیرد، خدمات بهداشتی و درمانی به مردم ارائه می شود، اما در مناطق زلزله زده به دلیل شرایط خاصی که مردم دارند، سعی شد، کمبودی وجود نداشته باشد، لذا تمامی تخصص های مورد نیاز توسط دانشگاه علوم پزشکی کردستان برای بیمارستان سرپل ذهاب تامین شد.

وی با بیان اینکه تعدادی نیروی متخصص و پزشک عمومی نیز از سوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان شرقی به مناطق زلزله زده اعزام شدند، افزود: در ایام نوروز، 377 عمل جراحی و بالغ بر 10 هزار ویزیت در این مناطق انجام شده است.

 قدیمی با بیان اینکه مراکز بهداشتی در ایام نوروز در این مناطق فعال بوده است، گفت: غیر از ارائه خدمات بهداشتی و درمانی، نظارت های بهداشت محیط در مناطق زلزله زده، از لحاظ دفع پسماندها، زباله ها، فاضلاب ها و همچنین تامین آب آشامیدنی سالم با قوت ادامه داشت و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با برنامه ریزی های قبلی به خوبی شرایط را مدیریت کرد. علاوه براینها ارائه خدمات سلامت روان در ایام نوروز نیز فعال بود.

نماینده تام الاختیار وزیربهداشت در مناطق زلزله زده درخصوص بازسازی بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی در مناطق زلزله زده تصریح کرد: مقاوم سازی بیمارستان سرپل ذهاب که در جریان زلزله آسیب دیده بود، از بهمن ماه سال 96 آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه امسال به پایان خواهد رسید.

وی افزود: بیمارستانی که قرار بود توسط خیرین کاشان در شهرستان سرپل ذهاب ساخته شود، در مراحل مشاوره قرار دارد، زمین آن آماده تحویل است و چنانچه کارهای مشاوره و نقشه با کمک منابع فیزیکی وزارتخانه و همت خیرین به پایان برسد، عملیات ساخت و ساز آغاز می شود.

 

انتهای پیام/د

 

سمپاشی یک میلیون و 100 هزار متر مربع از مناطق زلزله زده

 

 

 

برچسب ها: کرمانشاه ، سمپاشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار