سیف در حاشیه جلسه هیئت دولت:

درآمدهای ارزی کفاف نیازهای وارداتی را می‌دهد

رئیس بانک مرکزی گفت: درآمدهای ارزی کفاف نیازهای وارداتی را می‌دهد و تزلزلی در این زمینه وجود ندارد.

درآمدهای ارزی کفاف نیازهای وارداتی را می‌دهد/شفاف‌سازی باید در تبادلات مالی درون کشور اعمال شودبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی‌الله سیف رئیس بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیئت دولت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: درآمدهای ارزی کفاف نیازهای وارداتی ما را می دهد و تزلزلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس بانک مرکزی افزود: همانطور که گفته شد عوامل غیر اقتصادی عامل نوسان نرخ ارز هستند که توانستیم با اقدام اخیر کنترل لازم را در این زمینه داشته باشیم.

وی ادامه داد: هنوز زود است که نسبت به طرحی که دولت در رابطه با بازار ارز در پیش گرفته، نظر قطعی بدهیم، ولی اطلاعات جسته و گریخته ما، نشان دهنده این است که اقدام بسیار مؤثر و اثربخشی را در اقتصاد انجام داده‌ایم که آثار و تبعات مقطعی و بلندمدتی دارد.

سیف بیان کرد: مجهز شدن کشور و حاکمیت بر بازار اقتصاد کشور و جلوگیری از ضربه‌پذیری اقتصاد در برابر توطئه‌های دشمن یکی از آثار مثبت بلندمدت تصمیم اخیر دولت است.

رئیس بانک مرکزی با تأکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های مدل جدیدی که عملیاتی می‌شود، بحث شفاف‌سازی است، تصریح کرد: اقتضای امروز در بازارهای مالی به این صورت است که باید شفاف‌سازی صورت بگیرد و مقررات مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم بتواند بخش مالی و مبادلات مالی را رعایت کند.

وی اضافه کرد: ارز درآمدی کشور اعم از درآمد حاصل از صادرات نفت و یا صادرات کالای غیرنفتی سرمایه ملی است و باید آن را به امور اولویت‌دار اقتصادی تخصیص دهیم؛ لذا به همین منظور نیازمند ابزاری هستیم تا بتوانیم نیازهای ضروری را تشخیص دهیم.

سیف با تأکید بر اینکه انتقال سرمایه بحثی بسیار جدی است، متذکر شد: تخصیص ارز به کالاهایی که دارای اشکال اساسی است، می‌تواند از جمله مسائلی باشد که بانک مرکزی در آینده قصد دارد با هماهنگی دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های ذیربط تخصیص ارز را به نحو موثرتری انجام دهد.

رئیس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه همکاری خوبی بین اعضای دولت و سایر قوا برای کنترل بازار ارز صورت گرفته است.

وی گفت: پس از جلسه امروز هیئت دولت جلسه دیگری برای تهیه سایر آیین نامه‌ها و ضوابط در زمینه ارز خواهیم داشت. البته بعضی از آیین نامه‌ها که مورد نیاز بود امروز در جلسه هیئت دولت به تصویب رسید. 

سیف اضافه کرد: دیشب چند آیین‌نامه درباره تامین ارز دانشجویی یا ارز تامین خدمات تهیه و منتشر شد. بخشنامه ارز مسافری نیز ابلاغ شده است.

رئیس بانک مرکزی خاطرنشان کرد: ما در رابطه با زمانبندی فروش سکه هم تنوع بیشتری ایجاد کرده‌ایم. معتقدیم در روزهای آینده قیمت سکه از قیمت دلار 4200 تومانی تبعیت می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۴ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
جلوی قاچاق کالا و واردات کالا گرفته بشه هرچه سریع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
بابت قیمت قطعی از جناب سیف سوال کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
هرگز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
دلار۴۲۰۰ ؟؟؟!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
م ح
۱۳:۰۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
خبرنگار شما از سیف سوال کند آیا سکه های پیش فروش شده قطعی وبدون مالیات وسر تاریخ سررسید تحویل میدهند؟
آخرین اخبار