یوتیوب به نقض قوانین حفاظت از کودکان متهم شد

گروه‌هایی در آمریکا با تنظیم شکایت علیه یوتیوب، آن را به نقض قوانین حفاظت از کودکان متهم کردند.

یوتیوب متهم به نقض قوانین حفاظت از کودکانبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گروه‌های حامی حفظ حریم خصوصی، امنیت و سلامت کودکان به همراه 23 نفر از کاربران، علیه یوتیوب به کمیسیون تجارت فدرال آمریکا شکایت کردند. این گروه‌ها مدعی شدند یوتیوب از کودکان زیر 13 سال اطلاعات جمع‌آوری می‌کند.

سال‌هاست که یوتیوب اقدام به پخش کارتون‌های محبوب کودکان و تبلیغات اسباب‌بازی می‌کند و بدون اجازه والدین از کودکان اطلاعات می‌گیرد، اما نسبت به کودکان و خانواده‌هایشان احساس مسئولیتی نمی‌کند؛ موضوعی که نمونه بارز نقض قانون است. 

شکایت‌کنندگان در پاسخ به دلیل طرح شکایت گفتند: یوتیوب مطابق قانون حفاظت از حریم خصوصی کودکان در اینترنت عمل نمی‌کند. این در حالی است که به عنوان یکی از محبوب‌ترین پلت‌فرم‌های آنلاین برای کودکان در ایالات متحده شناخته شده است و حدود ۸۰ درصد از کودکان ۶ تا ۱۲ ساله از آن استفاده می‌کنند.

بنابر‌ قانون ایالات متحده آمریکا، سایت‌های اینترنتی که برای کودکان راه‌اندازی شده‌اند در صورتی که بخواهند اطلاعاتی از کودکان جمع‌آوری کنند، موظفند والدین را در جریان بگذارند و قبل از دریافت و ردیابی اطلاعات از آنها اجازه بگیرند.

این گروه‌ها با بیان اینکه یوتیوب یکی از محبوب ترین سایت‌های اینترنتی در میان کودکان است، مدعی شدند اطلاعاتی در مورد موقعیت و نحوه جستجو و استفاده از مرورگر اینترنتی افراد را - حتی اگر کودک باشند - جمع‌آوری و در بخش تبلیغات تجارت هدفمند استفاده می‌کند.

یوتیوب متهم به نقض قوانین حفاظت از کودکان

در این شکایت 59 صفحه ای ادعا شده است : گوگل با انتشار یک برنامه اختصاصی کودکان در یوتیوب در سال 2015 نشان داد اطلاع دقیقی از نحوه حضور کودکان زیر 13 سال را در سایت خود دارد با این حال از حریم خصوصی کودکان حفاظت نمی کند و همانند فیس بوک منابع عظیم خود را برای تولید سود به جای حمایت از حریم خصوصی متمرکز کرده است.

یکی از اعضای این گروه گفت: زمان آن فرا رسیده است که گوگل با تمام حقایق کاملا شفاف باشد و سیاست‌های جدیدی را که اساسا مسئولیت‌پذیری آن را نسبت به حفاظت از حریم خصوصی کودکان نشان می‌دهد، در پیش گیرد.

یوتیوب در پاسخ به اظهارات شکایت‌کنندگان می‌گوید: «یوتیوب برای کودکان نیست و برای افراد بالای 13 سال طراحی شده است و یک فرد برای عضویت باید حداقل 13 سال داشته باشد. از طرفی مالک این سایت بیان داشت: شکایتی از هیچ گروهی دریافت نکرده است و اپلیکیشن یوتیوب ویژه بچه ها را هم برای کاربران فراهم کرده که به طور خاص برای کودکان طراحی شده است.

انتهای پیام/

نقض قوانین حفاظت از حریم شخصی کودکان در شبکه‌‌های اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.