تفاهم نامه ساخت دوسریال شهید بهشتی و آقا نورالله نجفی و مستند چهل ستون از اثار فاخر ملی با مشارکت استانداری و صداوسیمای مرکز اصفهان امضاشد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این تفاهم نامه فرهنگی به امضای محسن مهرعلیزاده استاندار اصفهان و علی دارابی معاون امور استان های رسانه ملی رسید.

دراین تفاهم نامه صداوسیمای مرکز اصفهان متعهد به ساخت دو مجموعه تلویزیونی هرکدام در 26 قسمت از زندگی نامه شهید دکتر آیت الله بهشتی و آقا نورالله نجفی با محور اقتصاد مقاومتی همچنین مستند چهل ستون با معرفی چهره های فرهنگی ، هنری واجتماعی این استان شده است .

مدیرکل صداوسیمای مرکز اصفهان در آیین امضای این تفاهم نامه فرهنگی،شهر اصفهان را شهر اندیشه ، هنر و مجاهدت معرفی کرد و گفت: ساخت این سه اثر فاخر ملی با عزم معاونت امور استان ها و مشارکت استانداری در صداوسیمای مرکز اصفهان تولید می شود.

مسعود احمدی افزادی هزینه ساخت این آثار فاخر را300 میلیارد ریال بیان کرد و افزود : مجموعه تلویزیونی 26 قسمتی روایت ناتمام از زندگی نامه آقا نورالله نجفی با محوراقتصاد مقاومتی و مستند چهل ستون در 40 قسمت روایتگر چهره های شاخص فرهنگی و هنری این استان فرهنگی است.

استاندار اصفهان هم در این آیین، فعالیت شبکه استانی اصفهان را در زمینه تولید آثار فاخر فرهنگی مطلوب بیان کرد و افزود: این تفاهم نامه فرهنگی می تواند برای توسعه فرهنگی و اجتماعی شهر فرهنگ پرور اصفهان موثر ومفید باشد.

محسن مهرعلیزاده برداشتن گام های اساسی در زمینه توسعه فرهنگی را وظیفه همگان دانست و گفت: تکیه به گذشته عامل رشد جوامع ونشانگر اهمیت هویت فرهنگی است.

وی چهره های شاخص فرهنگی کشور را قابل توجه دانست و گفت: هنر مدیریت در هرمقطع از تاریخ کشور نیازمند پویایی است تا بتوان با سرمایه گذشته حرکت رو به رشد در آینده را برنامه ریزی کرد.

استاندار اصفهان، گرایش صددرصدی مخاطبان را نیازمند بکارگیری هنر فعالان رسانه ملی دانست و افزود: رسانه ملی به خوبی می تواند در زمینه فرهنگ سازی مصرف کالای ایرانی تاثیر گذار باشد و نگرانی های نفوذ فرهنگ غیر خودی را کاهش دهد.

محسن مهر علیزاده تاکید کرد رسانه ملی منطبق با خواسته های عمومی جامعه حرکت و نسبت به انعکاس مسایل روز جامعه فعالیت کند.

وی همچنین به ویژگی های شخصیتی شهید دکتر آیت الله بهشتی پرداخت و گفت:چگونگی پرداخت رسانه به این شخصیت برجسته می تواند در جذب ۸۰درصد جامعه جوان امروز موثر باشد.

استاندار اصفهان افزود: هسته اصلی تفکر آقا نورالله در هر زمانی کاربردی و اجرایی است که به خوبی می شود آن تفکر را با زبان هنر انتقال داد.

همچنین در آیین امضای این تفاهم نامه فرهنگی دو مستند تلویزیونی محسن حججی و شهید خزایی از شهدای مدافع حرم رونمایی شد.

هرکدام از این مستندهای تلویزیونی در 45 دقیقه به تهیه کنندگی آزاده رجبی و علی امین منش برای پخش از شبکه ملی افق و سه در اصفهان تولید شده است.

مستند شهید محسن حججی روایتگر لحظه ورود پیکر مطهر این شهید مدافع حرم به وطن و تشییع در شهرهای تهران ، مشهد و اصفهان است.

 

انتهای پیام/م

 

امضاءتفاهم نامه ساخت دوسریال  و مستند دراصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.