رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا:

غربالگری 52 هزار نفر درشهرضا

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا گفت:در سال گذشته 52 هزار و 543 نفر از افراد بالای 30 سال در طرح ایراپن غربالگری شدند.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌اله تنهایی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به روز جهانی بهداشت با شعار «پوشش جهانی سلامت برای همه در همه جا»، اظهار کرد: نیمی از جهان تحت پوشش کامل خدمات سلامت نیستند و همه کشورهای عضو سازمان ملل تعهد خود را در تلاش برای دستیابی به پوشش خدمات بهداشت تا سال 2030 به عنوان بخشی از اهداف توسعه پایدار این سازمان بیان کرده‌اند.

وی با تأکید بر این‌که با کنترل فشار خون می‌توانیم از پرداخت هزینه‌های سنگین جلوگیری کنیم، گفت: هیچ کشوری نمی‌تواند خدمات سلامت رایگان دهد، دسترسی به خدمات سلامت حق بنیادی انسان‌ها است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با بیان این‌که امروز شهرستان شهرضا در خاورمیانه پیشتاز فعالیت‌های پیشگیرانه درخصوص بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: ایران جزو 10 کشور برتر در ارائه مراقبت‌های بیماری‌های غیر پیشگیرانه شناخته شده است.

وی با اشاره به این‌که سازمان جهانی بهداشت از 16 خدمت بهداشتی و سلامتی ضروری در 4 دسته به عنوان شاخص‌هایی برای تعیین سطح و میزان پوشش در کشورها، استفاده می‌کند، عنوان کرد: بهداشت باروری، مادر، نوزاد و کودک، بیماری‌های عفونی، بیماری‌های غیر مسری و حجم و دسترسی به خدمات شامل این 4 دسته است.

تنهایی با بیان این‌که در بخش بیماری‌های عفونی 7 نفر دارای بیماری سل، 18 نفر ویروس اچ.آی.وی، 12 نفر دارای تب مالت و 20 نفر دارای بیماری سالَک تحت کنترل و مراقبت هستند، گفت: در بخش بیماری‌های غیرواگیر با اجرای طرح ایراپن در شهرضا 6 هزار و 517 نفر دارای فشارخون بالا، 3 هزار و 95 نفر بیمار دیابتی شناسایی و تحت مراقبت و کنترل هستند.

وی با بیان این‌که در سال گذشته 52 هزار و 543 نفر از افراد بالای 30 سال در طرح ایراپن غربالگری شدند، ادامه داد: در هفته‌های آینده مرحله چهارم بازدید اعضای بهداشت جهانی از اجرای طرح ایراپن در شهرضا انجام می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرضا با اشاره به برگزاری هفته سلامت از یک تا 8 اردیبهشت مصادف با روز جوان، اذعان داشت: در این روز بسته خدمتی خاص در شهرستان در زمینه بیماری‌های رفتاری و خود مراقبتی برای جوانان پیش‌بینی شده و در این روز ایستگاه سلامت جوان در شهرضا دایر می‌شود.

وی با بیان این‌که بزرگ‌ترین حامی در نهادینه شدن رفتارهای بهداشتی در شهرضا آموزش و پرورش است، بیان داشت: در این هفته همایش ویژه مدیران، معاونان مدارس با موضوع خودمراقبتی برگزار می‌شود.

تنهایی با اشاره به برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی و همایش غذای سالم و شهرضای سالم ویژه رستوران‌داران و قنادان در هفته سلامت در شهرضا، اظهار کرد: در هفته سلامت آب معدنی، نوشابه و تنقلاتی مانند چیپس، ذرت و پفک که در معرض نور خورشید هستند، در شهرضا جمع‌آوری می‌شود.

وی با اشاره به جمع‌آوری شیر و تخم‌مرغ خارج از یخچال در هفته سلامت در شهرضا، بیان داشت: در این هفته نان‌های بدون مشخصه بهداشتی نیز از سطح سوپرمارکت‌ها و فروشگاه های مواد غذایی جمع‌آوری می‌شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار