مدیر جهادکشاورزی شهرستان زهک:

خشکسالی ۱۲۱ میلیارد تومان خسارت به کشاورزان زهک وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی زهک گفت: بر اثر خشکی رودخانه هیرمند، این میزان زمین زیر کشت به بار ننشست و ۱۲۱ میلیارد تومان به کشاورزان این شهرستان خسارت وارد شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛امیری مدیر جهادکشاورزی شهرستان زهک گفت: شهرستان زهک ۲۴ هزار هکتار زمین قابل کشت دارد و امسال پنج هزار و ۶۰۰ هکتار به کشت گندم، جو، سیر، پیاز، سورگوم، جالیز و باغات اختصاص یافت.

وی بیان کرد: کاهش بارندگی و خشکسالی موجب شد زمین‌های کشاورزان زهک در شمال سیستان و بلوچستان پیش از به بار نشستن محصول خشک شوند.

مدیر جهاد کشاورزی زهک در ادامه گفت: بی آبی در منطقه همچنین موجب شد تا ۱۸ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان زهک در سال زراعی جاری کشت نشود.

وی خاطرنشان کرد: میزان خسارات وارده، به ستاد حوادث غیرمترقبه اعلام شده است.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در سال زراعی جاری، وسعت مزارع گندم استان به ۵۶ هزار و ۷۴۰ هکتار رسید که نسبت به پارسال، بیش از ۱۹ هزار هکتار کاهش یافته است.

زضا نجفی افزود: سال زراعی گذشته ۷۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به کشت گندم اختصاص داشت، اما کاهش شدید باران و کم آبی در استان، امسال اجازه این میزان کشت را نداد.

وی گفت: هم اکنون میزان خسارت وارد شده به کشاورزان استان در حال برآورد و جمع آوری است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان هم گفت::در سال ۹۶ نسبت به سال قبل، بین ۴۲ تا ۸۰ درصد در نقاط مختلف سیستان و بلوچستان با کاهش بارندگی مواجه بوده ایم.

ملاشاهی افزود: کاهش بارندگی‌ها در چابهار و زابل بیشتر از دیگر نقاط استان بوده به طوری که در شش ماه اول سال زراعی جاری، شهرستان زابل با ۸۸ درصد کاهش بارش روبرو شده است.

انتهای پیام/پ

خشکسالی در سیستان وبلوچستان

 

برچسب ها: بحران آب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.