نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب لرستان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان: تکمیل مجموع پروژه‌های در دست احداث آب و فاضلاب لرستان نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  حمیدرضا کرموند صبح امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان جایگزینی و هوشمند سازی شبکه‌های آب را از مهم‌ترین و بی نظیرترین اقدامات حوزه آب دانست و اظهارداشت: خرم‌آباد پایلوت هوشمند سازی شبکه‌های آب در کشور است.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب لرستان درنظر دارد مقدار آب تولیدی و استحصالی که به مشترکان عرضه می‌کند همه بر اساس عدالت به یک نسبت از آن بهره‌مند شوند و هزینه میزان آب مصرفی خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان به وجود دو نوع مصرف کننده غیرمجاز آب در استان اشاره و عنوان کرد: یک دسته مشترکانی هستند که انشعاب ندارند و امتیازی خریداری نکرده‌اند، اما از شبکه آب استفاده می‌کنند و دسته دیگر افرادی هستند که امتیاز و کنتور دارند، اما به شکل‌های غیرقانونی مانند انشعاب موازی (انشعاب پشت کنتوری) و یا با دستکاری کنتور و پلمپ آن اقدام به استفاده غیر مجاز از شبکه آب می‌کنند که برای این کار نیز ساز و کار‌های نظارتی شدیدتری در برخورد با آن‌ها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: براساس تحقیقات انجام شده در صورتی که مشترکان غیرمجاز هزینه آب مصرفی خود را پرداخت کنند بخش زیادی از مشکلات حل و بسیاری از شاخص‌های آب و فاضلاب تصحیح و ارتقا می‌یابد از طرفی کاهش آب بدون درآمد، افزایش درآمد را به دنبال دارد.

کرموند راه‌اندازی و پیاده کردن سیستم ارتباطی مردمی "۱۲۲" را یک اقدامات مطلوب دانست و گفت: این اقدام شرکت آب و فاضلاب شهری سبب کاهش تلفات آبی می‌شود.

وی تصریح کرد: با ارتباط مردم با سیستم ۱۲۲ و گزارش اتفاقات و خرابی‌های شبکه، شرکت به سرعت برای رفع نواقص و یا شکستگی لوله‌ها وارد عمل می‌شود که این امر سبب کاهش تلفات آب و خدمات سریع‌تر به مشترکان می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان با رویکرد تکنولوژیک از کار سنتی به سمت استفاده از تکنولوژی‌های جدید پیش رفته و مهمترین کاری که در کشور در نوع خود بی نظیراست جایگزینی و هوشمند سازی شبکه‌های آب است که پایلوت آن در خرم‌آباد در دست انجام است و با این سیستم کامپیوتری می‌توانیم فشار شبکه‌ها را به شکل آنلاین در خرم‌آباد و برای سایر شهرستان‌ها به شکل مانیتورینگ، کنترل و تنظیم کنیم.

وی هوشمند سازی شبکه‌های آب را یک طرح و ابداع شخصی در قالب یک مقاله برتر در دانشگاه شهید بهشتی دانست و افزود: این سیستم که بهترین سیستم هوشمند کشور است در استان درحال اجرا است و پیش بینی می‌شود شبکه آب استان حداکثر تا اوایل تابستان سال ۹۷ به آن تجهیز و راه اندازی شود.

کرموند در رابطه با کاربرد این سیستم نیز عنوان کرد: در این سیستم قرائت کنتور، توزیع قبوض، ارتباط بین مشترکان، اپراتور و اکیپ به صورت کاملا هوشمند و کامپیوتری انجام می‌شود و قابلیت الگوبرداری برای سایر استان‌ها را نیز دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های اجرایی در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: در بعضی از پروژه‌ها مانند توسعه شبکه‌های جمع آوری فاضلاب، بیش از ۲ برابر پیش بینی‌ها کار انجام شد و این در حالی است که وضعیت اعتبار در این سال به شکل فاجعه آمیزی نامناسب بود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با بیان اینکه تکمیل مجموع پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب لرستان نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است تصریح کرد: این اعتبار نسبت به اعتبارات پیش بینی شده شرکت رقم بسیار پایینی است که سیاست شرکت آب و فاضلاب لرستان به گونه‌ای بوده که توانسته با افزایش فعالیت خود وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را مجاب کند که یکی از استان‌هایی باشد که ردیف‌های اعتباری شناور خوبی را جذب کند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته تعداد پنج تصفیه خانه فاضلاب در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر مانند ازنا، دورود، الشتر، نورآباد و کوهدشت احداث شد.

کرموند تصریح کرد: در سال ۹۶ کمتر از ۱۵ میلیارد تومان کل اعتبارطرح‌های فاضلاب لرستان بوده است که توانستیم با تعامل وزارت نیرو و حمایت استاندار ۲۱ میلیارد تومان اضافه بر این ۱۵ میلیارد اعتبار را از ردیف‌های متفرقه برای این امر اختصاص دهیم که در واقع این رقم تخصیص یافته به لرستان یکی از بهترین رقم‌ها در بین استان‌ها بود.

وی اظهارداشت: شرکت آب و فاضلاب لرستان برنامه دارد در پروژه‌های تصفیه خانه فاضلاب که تا پایان تابستان کار‌های اصلی ساختمانی آن‌ها به اتمام می‌رسد نیمه دوم سال ۹۷ به تجهیزات الکترومکانیکال مجهز کند.

انتهای پیام/د

تکمیل پروژه‌های آب و فاضلاب لرستان نیازمند ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار