رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت:در سال گذشته نظام بانکی حدود ١٨ میلیارد تومان به بیش از ٢٤ هزار واحد تولیدی اعطای تسهیلات کرده است.

به گزارش خبرنگار حاضر درمحل گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: در ٩ ماهه اول سال ٩٦ از بین ٨٣٦ هزار نفر برای ٨١٩ هزار نفر فرصت شغلی ایجاد شده است که نسبت به ٩ ماهه اول سال ٩٥ رشد چشم گیری داشته ایم.

  محمدباقر نوبخت افزود: ارز ایران از دو محل داشته‌های نفتی و دیگر از طریق محصولات صنعتی و کشاورزی تامین می‌شود.

وی تصریح کرد:کشور با مشکلات زیادی روبه رو است، بعضی از مشکلات در گذشته های دور ریشه دارند و برخی مسائل مؤثر از تحولات اجتماعی وتغییرات جهانی هستند.

معاون رئیس جمهور افزود:ما امسال دیگر تصمیم نداریم که برای حدود ۸۳۶ هزار نفر جدید برنامه‌ریزی کنیم و ۸۱۹ هزار نفر مشغول به کار شوند و تعدادی هم بیکار بمانند بلکه قصدمان این است که تنها ۸۴۰ هزار نفر وارد بازار کار شوند.

وی بااشاره به این که اقتصاد چهار بازار اصلی کالا، کار، سرمایه و پول را دارد، افزود:بر اساس اعلام صندوق بین‌المللی پول در تمامی قریب به اتفاق شاخص‌ها  عملکرد خوب بود و پیش‌بینی هم که از آینده ایران دارند رو به پیشرفت است.

 رئیس سازمان برنامه و بودجه کشورگفت: یزد شایستگی آن را دارد که نسبت به دیگر استان‌ها از سهم بیشتری برخوردار باشد و در راستای توسعه صنعت گردشگری در یزد اقدامات لازم انجام شود.

انتهای پیام/ ی

صحبت های  رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار