نماینده مجلس:

آزادی انجام مراسم مذهبی اهل سنت در ایران محقق شده است

رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان گفت: آزادی انجام مراسم مذهبی اهل سنت به برکت انقلاب اسلامی در ایران فراهم شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، محمد نعیم امینی فرد رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان  در بیست و هفتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان اظهار داشت: ظرفیت‌های بسیار زیادی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای اقوام و مذاهب مختلف وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها در زمینه حفظ وحدت و همبستگی بهره برد.

امینی فرد بیان کرد: اصل ۱۲ قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ظرفیت‌های بسیار خوبی را در اختیار اهل سنت قرار داده است.

وی تصریح کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در همه جهات به ویژه حقوق ملت ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی افزود: پیوستگی و همبستگی اهل سنت در مبارزات صد سال گذشته ملت ایران بی نظیر بوده است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اهل سنت در جنگ تحمیلی دین خودشان را به ایران اسلامی به خوبی ادا کردند به طوری که کوچکترین شهید دوران دفاع مقدس سبیل اخلاقی از اهل سنت سیستان و بلوچستان است.

امینی فرد اظهار داشت: شیعه و سنی در کنار یکدیگر به فکر اعتلای انقلاب اسلامی هستند و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نیستند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این همایش گفت: وحدت شیعه و سنی در این استان زبانزد خاص و عام است.

باقر کرد اظهار داشت: وحدت شیعه و سنی، بزرگترین سرمایه سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: سیستان و بلوچستان با نگاه ویژه دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی در مسیر توسعه و پیشرفت قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سیستان و بلوچستان با رویکرد جهشی به سمت پیشرفت و ترقی حرکت می‌کند.

وی افزود: هم اینک پروژه‌های بسیار زیاد عمرانی در سیستان و بلوچستان در حال انجام است که در آینده‌ای نه چندان دور سبب ترقی زندگی مردم این استان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کلید برطرف کردن مشکلات جامعه در دستان علما، اندیشمندان و فضلاست.

دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت نیز در این همایش گفت: مبارزه با اژد‌های جهل و نادانی و نفس اماره از مهمترین ماموریت‌های پیامبران و ائمه اطهار (ع) است.

حجت الاسلام حسین جوشقانیان اظهار داشت: علما و اندیشمندان اسلامی باید مردم را نسبت به اژد‌های جهل و نادانی و نفس اماره آگاه کنند، زیرا تمام مشکلات ناشی از این ۲ مورد است.

وی عمل کردن به دستورات قرآنی را برای مسلمانان مهم ذکر کرد و افزود: تمام مصائب و مشکلات جهان اسلام فاصله گرفتن از تعالیم قرآنی است.

وی بیان کرد: مسلمانان برای رهایی از مشکلاتی که گرفتار آن‌ها هستند باید به قرآن تمسک جویند و این کتاب آسمانی را قرائت کنند.

دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت گفت: اهل سنت ایران افزون بر ۶ هزار شهید تقدیم انقلاب و اسلام کرده اند.

حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: جامعه اهل سنت پای ارزش‌های انقلاب اسلامی ایستاده اند و از ارزش‌های آن دفاع می‌کنند.

وی بیان کرد: دشمنان قسم خورده ما به دنبال این هستند تا ایمان، شجاعت، ایستادگی، باور و اعتقادات شیعه و سنی را از آنان بگیرند تا از این طریق به خواسته‌های نامشروح خود برسند.

وی افزود: انقلاب اسلامی توانست شیعه و سنی را به خوبی با یکدیگر متحد کند به طوری که در این منطقه پر تلاطم ایران امن‌ترین کشور است.

وی تصریح کرد: شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی به دنبال ایجاد اختلاف میان مسلمان هستند که خوشبختانه همیشه شکست خورده اند.

دبیر شبکه ملی جهاد و شهادت گفت: استکبار جهانی داعش را به وجود آورد تا اسلام را از بین ببرد.

حجت الاسلام جوشقانیان اظهار داشت: شیعه و سنی دوشادوش یکدیگر در کشور‌های عراق و سوریه با داعش مبارزه کردند.

۱۸۶ نفر از مردان و ۱۹۷ نفر از بانوان در بیست و هفتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان که از صبح امروز آغاز شده و تا شامگاه امشب ادامه دارد به درجه مولوی و فاضله نائل می‌شوند.

انتهای پیام/ع

بیست و هفتمین همایش دانش آموختگی طلاب دارالعلوم اهل سنت زاهدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار