ملکشاهی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

بررسی سه لایحه مرتبط با FATF در کمیسیون حقوقی

رئیس کمیسیون حقوقی گفت: سه لایحه مرتبط با FATF در این کمیسیون بررسی می‌شود و این قوانین تأثیر زیادی بر روی روابط مالی ما با دیگر کشورها دارد.

/خالقیاللهیار ملکشاهی رئیس کمیسیون حقوقی قضایی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه اکنون سه لایحه در ارتباط با FATF در این کمیسیون در حال بررسی است، گفت: اصلاح قانون مبارزه با پولشویی یکی از این موارد است که می‌تواند در روابط مالی ما با دیگر کشورها بسیار اثرگذار باشد.

نماینده مردم کوهدشت با اشاره به بروز برخی مشکلات در حوزه تجارت چین با ایران از لحاظ مالی تصریح کرد: با اصلاح قانون مبارزه با پولشویی در برخی کشورها محدودیت‌هایی برای دولتشان به وجود می‌آید، اما این قانون اصولا موجب شفاف‌سازی مالی شده و دیگر پولی بدون حساب و کتاب جایی نمی‌رود، از مبدأ تا مقصد همه چیز مشخص خواهد بود.

وی با بیان اینکه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم دیگر لایحه‌ در حال بررسی در این کمیسیون است، افزود: براساس این قانون کشورها نمی‌توانند به صورت رسمی یا غیررسمی به تروریسم کمک مالی داشته باشند.

ملکشاهی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه با توجه به تفاوت تعریف ما از تروریسم با غرب آیا در اجرای این قانون دچار مشکل نخواهیم شد، بیان کرد: از نظر ما گروهی تروریست تعریف می‌شوند که شورای عالی امنیت ملی ایران آنها را به عنوان تروریست بشناسد، تمامی کشورهای دیگر هم برای خود یک تعریفی از تروریسم دارند که اصولا مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس لایحه دیگر مورد بررسی را موضوع پالرمو دانست و گفت: کنوانسیونی در پالرمو یکی از شهرهای ایتالیا انجام شد که ما قبلا به آن ملحق شده‌ایم و قانون آن‌ هم تصویب شده و اکنون در حال رفع ایرادات شورای نگهبان نسبت به آن هستیم.

نماینده مردم کوهدشت تصریح کرد: این قوانین می‌تواند تأثیر بسیار زیادی بر روی روابط مالی ما با دیگر کشورها داشته باشد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار