برگزاری جشنواره گلستانی خوانی دانش آموزان فارس

سومین جشنواره استانی گلستان خوانی دانش آموزان فارس همزمان با یاد روز سعدی در شیراز برگزار می‌شود.

علی عسکر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛  گفت: در این جشنواره  ۱۰۰ دانش آموز گلستانی خوانی می کنند.

وی افزود: در سال جاری تاکنون ۵۹ جشنواره منطقه‌ای گلستان خوانی در سطح شهرستان‌ها ومناطق استان برگزار شده است.

جمشیدی این جشنواره را از ابتکارات آموزش وپرورش فارس اعلام کرد و گفت: در سال جاری بیش از ۲۴۰ هزار دانش آموز دوره دوم ابتدایی شامل کلاس های چهارم، پنجم وششم ونوآموزان دوره پیش دبستانی استان تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش وپرورش فارس گفت: دراین راستا ۳ کتاب با عنوان ورقی ازگلستان در دبستان شامل ۱۰ حکایت از گلستان سعدی متناسب با سن دانش آموزان این دوره تهیه و در اختیار همه این دانش آموزان قرار گرفته است.

وی گفت: در این کتاب‌ها همچنین گلچینی از ضرب المثل‌های پارسی که ریشه درحکایات سعدی نیز داشته اند آورده شده است.

جمشیدی تصریح کرد: این طرح که در راستای سیاست کاهش استرس دانش آموزان و بازگشت به اهداف متعالی تعلیم وتربیت است دانش آموزان دوره ابتدایی با یکی ازچهره‌های ادبی ملی آشنا شده وبخش‌هایی از یکی از زیباترین اثر وی یعنی گلستان را حفظ، خوانده و حکایت‌های آن را درک می‌کنند.

وی، افزایش گنجینه لغات دانش آموزان برای استفاده در سال‌های آتی، ایجاد روحیه شادی و نشاط در دانش آموزان، شناخت استعداد‌های هنری، دوری از آموزش‌های رسمی، طوطی وار و خشک مدارس و نهایتا استفاده از مضامین و پیام‌های ارزشمند موجود در این اثر فاخر در زندگی فردی و اجتماعی را از جمله دیگراهداف مهم این طرح اعلام کرد.
انتهای پیام/ر

برگزاری سومین جشنواره گلستان خوانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار