معاون استاندار ؛

مشکلات واحدهای صنفی آسیب دیده در زلزله باید سریعتر رفع شود

معاون استاندار گفت: یکی از اولویت بازسازی واحدهای آسیب دیده تجاری؛ رونق کسب و کار و احیای چرخه تولید است و باید در حل مشکلات اصناف تلاش کنیم .

مشکلات واحدهای صنفی آسیب دیده در زلزله باید سریعتر رفع شودبه گزارش   گروه استان های   باشگاه خبرنگاران جوان  ازکرمانشاه ؛ سالاری معاون استاندار در جلسه بازسازی مناطق زلزله زده با  با موضوع بررسی واحدهای آسیب دیده تجاری ، اصناف و بازار روز جمعه مورخه97/1/24  گفت: مدیران بواسطه چنین جلساتی از نزدیک موقعیت موجود ، گره ها و گشایش ها را ببینند و بصورت عملیاتی درصدد رفع موانع و پیشبرد کار برآیند.

وی ادامه داد: بر اساس برآوردها از مجموع 764 واحد صنفی آسیب دیده 121 واحد صدور پروانه داشته اند و 255 واحد به نظام مهندسی جهت طی فرآیند قانونی معرفی شده اند؛ با این اوصاف لازم است در اسرع وقت نسبت به شناسایی و رفع موانع سایر واحدها اقدام شود.

اسالاری بیان کرد:اصناف ،بنیاد مسکن و شهرداری جهت تسهیل کار با همفکری و رایزنی سناریوهای مختلف حل مشکلات را ارزیابی و مشکلات بوروکراتیک دست و پاگیر را مرتفع کنند.

وی گفت:اتحادیه امور صنفی در اسرع وقت واحهای صنفی را جهت اخذ خسارت به بنیاد مسکن هدایت کنند و آمار تجمیعی هر هفته چهارشنبه گزارش شود.

معاون استاندار افزود:بنیاد مسکن برابر وظایف قانونی تشکیل پرونده انجام دهد و شهرداری برابر دستورالعمل های موظف است نسبت به صدور پروانه اقدام کنند .نظام مهندسی هم به نوبه  خود نسبت به تسریع روند بازسازی واحدهای تجاری اهتمام جدی داشته باشد.

سالاری ادامه داد :مواردی هم که خلاف دستورالعمل های موجود است یا در این چارچوب نمیگنجد ، احصا و دسته بندی شده به دفتر فنی استانداری ارسال نمایند در صورت لزوم موارد خاص را میتوان در کمیسیون ویژه ای بررسی و حل و فصل کرد.

 

انتهای پیام/ز

تسریع در روند حل مشکلات واحدهای صنفی اسیب دیده 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.