نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس؛

ضرورت توجه به ظرفیت های دهستان کاکان

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد ودنا درمجلس به همراه جمعی از مدیران استانی وشهرستانی،دربازدید از دهستان کاکان به بررسی مشکلات مردم این منطقه پرداختند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛غلاممحمد زارعی در این بازدید با بیان اینکه برنامه سفر به روستاها دارای ضرورت توجه به ظرفیت های دهستان کاکانتفاوت هایی نسبت به سالهای گذشته است، گفت :درسال جدید در جلسه مشترک با مردم،اعضای شوراهای اسلامی ودهیار هر منطقه مصوبات ومسائل گذشته را مرور می کنیم.
وی ادامه داد:درهمین چارچوب در یک جلسه اداری با حضور فرماندار بویراحمد مسائل ومشکلات روستاهای هدف،مطرح ومورد رسیدگی واقدام قرار می گیرند،که این امر باعث نظارت بهتربر مصوبات واجرای آنان می شود.
زارعی باغداری وکشاورزی را از جمله ظرفیت های کاکان دانست واظهار داشت:مردم این منطقه با بهره گیری از چنین ظرفیتی نقش مهمی درتامین نیازهای خود وکمک به اقتصاد جامعه ایفا کرده اند.
نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئله اصلی در دهستان کاکان تامین آب برای بخش کشاورزی وباغات این منطقه بوده،تصریح کرد: دراین دهستان ۲هزار و۴۰۰هکتار ازباغات منطقه برای تغییرسیستم آبیاری سنتی به نوین وتحت فشارمورد مطالعه قرار گرفت.
وی افزود:با اجرای این سیستم درسال گذشته یک هزار و۳۰۰هکتار آبیاری تحت فشار در این دهستان به مرحله اجرا رسید که نقش مطلوبی در ایجاد امنیت خاطر کشاورزان وباغداران این منطقه داشت وقریب به هزار هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.
زارعی بهسازی روستاها،اصلاح شبکه های برق وتامین آب شرب رو از دیگر دغدغه ها ومشکلات مردم دهستان کاکان عنوان کرد وگفت:در خصوص مباحث مطرح شده اقدامات مطلوب وقابل توجهی انجام گرفته ومابقی آن نیز در سال جاری اجرایی می شود.
این مسئول در خصوص بهسازی معابروخیابان های این دهستان بیان داشت: به دلیل انجام عملیات گازرسانی دراین منطقه سعی کردیم بعد از انجام این عملیات بحث بهسازی را دردستور کار قرار دهیم تا از دوباره کاری پرهیز شود.
وی ادامه داد:خوشبختانه بعد از انجام عملیات گازرسانی،درچندین روستا عملیات بهسازی،بازگشایی واجرای طرح هادی انجام شده است،که انجام ۳هزار و۵۰۰متر مربع عملیات آسفالت در روستای عباس علی خانی درسال گذشته مثال بارزی دراین زمینه است.
نماینده مردم بویراحمد ودنا در مجلس مشکلات آنتن دهی،برخورداری ازاینترنت وشبکه های دیجیتال را از جمله دیگر گلایه ها ومشکلات مردم کاکان دانست و ابراز داشت:با پیگیری های انجام شده برخورداری مردم از اینترنت وشبکه های تلویزیونی فراهم شده است ودر شرایط فعلی تنها شاهد اشکالات جزئی در این حوزه هستم که آنها را نیز پیگیری ورفع خواهیم کرد.
زارعی با بیان اینکه انجام اقدامات توسعه ای در منطقه کاکان هزینه تراشی نیست گفت:انجام اقدامات توسعه ای دراین منطقه فرصتی برای تولید بیشتر وبهبود وضعیت اقتصادی وبه تبع آن اشتغال زایی درجامعه خواهدبود.

فرماندار بویراحمد نیز درخصوص این بازدید،با بیان اینکه تصمیم گیری مدیران در اتاق های در بسته بدون دیدار وبازدید میدانی از مناطق مختلف شاید دارای نتیجه لازم وکارشناسی شده نباشند،گفت:در همین راستا برنامه سفر از مناطق مختلف شهرستان بویراحمد را به صورت چهره به چهره ومیدانی در روزهای تعطیل وخارج از ساعات اداری در دستورکار قرار دادیم.
شاهرخ کناری افزود:بازدید از دهستان کاکان نیز درچارچوب همین تصمیم بوده تا از نزدیک درجریان مشکلات مردم این منطقه قرار بگیریم.وی تصریح کرد: خدمات مطلوبی از طرف دولت در این منطقه انجام شده ودر همین راستا بخش زیادی از مشکلات مردم مرتفع گردیده است.
فرماندار بویراحمد به مشکل تامین آب شرب در منطقه کاکان اشاره کرد وگفت: مبلغ۴۰۰میلیون تومان اعتبار برای مشکل آب این منطقه تخصیص یافت.
وی تامین آب حوزه کشاورزی وباغات را از جمله دیگر مشکلات کاکان عنوان کرد وبیان داشت :بخش زیادی از اراضی این دهستان تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرارگرفته ویک هزار هکتار دیگر نیز در دست اقدام است که باید روند اجرای آن تسریع بخشیده شود.
کناری به بهسازی روستاهای کاکان هم گریزی زد وگفت :در سال جاری درمسجد ودر جمع مردم وبا حضور مدیران بنیاد مسکن وعده دادیم،درصورت رفع معارض محلی، مسئله بهسازی را عملیاتی خواهیم کرد.به گفته وی یکی از مشکلات موجود در حوزه بهسازی بازگشایی مسیر ومعارضینی است که مانع از انجام عملیات بهسازی می شوند.
فرماندار بویراحمد به مشکل اصلاح شبکه برق در این دهستان هم پرداخت واظهارداشت: تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری هدف گذاری اصلاح شبکه برق دهستان کاکان انجام می گیرد.
 انتهای پیام/غ

بررسی مشکلات دهستان کاکان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.