بوشهر میزبان همایش بین‌المللی خلیج فارس است

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر با اشاره به اینکه بوشهر میزبان همایش بین‌المللی خلیج فارس است گفت: این همایش با حضور صاحب‌نظران در روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در بوشهر برگزار می‌شود.

بوشهر میزبان همایش بین‌المللی خلیج فارس استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالمجید مصلح با اشاره به نام‌گذاری روز ملی خلیج فارس در تقویم جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: دهم اردیبهشت به مناسبت بیرون راندن اشغال‌گران متجاوز پرتغالی بعد از ۱۱۷ سال تسلط جابرانه بر سواحل جنوبی کشور برابر با ۲۱ آوریل ۱۶۲۲ میلادی در تقویم کشورمان روز ملی خلیج فارس نام گرفته است.

وی جایگاه استان بوشهر در عرصه خلیج فارس را مورد اشاره قرار دارد و خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج فارس است به‌گونه‌ای که دارای ۹۳۷ کیلومتر مرز دریایی با این ابراه استراتژیک است.

مصلح از برگزاری همایش بین‌المللی خلیج فارس در بوشهر خبر داد و بیان کرد: همایش ملی خلیج فارس با هدف پاسداشت نام و شناخت ابعاد مختلف و مزیت‌های متنوع خلیج فارس در روز‌های ۱۰ و ۱۱ اردیبهشت در بوشهر برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر به برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز ملی خلیج فارس اشاره کرد و افزود: در این روز مرکز اسناد خلیج فارس در قالب ۷ هزار سند در یک نرم‌افزار به بهره‌برداری می‌رسد.

مصلح از برگزاری جشنواره ملی تئاتر خلیج فارس خبر داد و گفت: این رویداد هنری سوم اردیبهشت به میزبانی دانشگاه خلیج فارس بوشهر، آغاز می‌شود و ۱۴۰ نفر در قالب ۱۰ گروه نمایشی از دانشگاه‌های کشور در این جشنواره حضور دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی تئاتر خلیج فارس با مشارکت سازمان‌ها و ادارات مختلف برگزار می‌شود افزود: این جشنواره در پلاتو‌های مجتمع فرهنگی، هنری نهم دی با مشارکت حوزه هنری، سازمان فرهنگی شهرداری، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینما برگزار می‌شود.

رئیس دانشگاه خلیج فارس بوشهر به دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای برگزاری روز ملی خلیج فارس در بوشهر اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری سومین دوره پیاده‌روی خانوادگی، پاکسازی ساحل بندرگاه بوشهر با همکاری دانشجویان و سازمان‌های مردم‌نهاد و جشنواره بازی‌های بومی و محلی از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در روز ملی خلیج فارس در بوشهر است.

انتهای پیام/ م

همایش بین‌المللی خلیج فارس در بوشهر برگزار می‌شود

برچسب ها: تئاتر ، زیباترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.