۱۸۰ مرکز آماده خریداری گندم و دانه‌های روغنی فارس

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: امسال ۱۸۰ مرکز آماده خرید گندم و دانه‌های روغنی در استان فارس است.

۱۸۰ مرکز آماده خریداری گندم و دانه‌های روغنی فارسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ لطیف رستاد مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور گفت: از ابتدای آغاز خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان در مناطق لامرد و مُهر تاکنون بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم و بیش از یک هزار تن کُلزا خریداری شده است.

وی افزود: تا زمان اعلام قیمت خرید تضمینی هرکیلو گندم و دانه روغنی از سوی دولت، محصولات علی الحساب به قیمت مصوب سال گذشته از کشاورزان خریداری می‌شود.

رستاد ادامه داد: قیمت پیشنهادی گندم معمولی برای سال زراعی ۹۷-۹۶ هرکیلوگرم ۱۴۳۰۰ ریال و قیمت خرید تضمینی گندم دوروم با ۱۰ درصد افزایش نسبت به پارسال ۱۴۶۳۰ ریال در هرکیلوگرم اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور اعلام کرد: قیمت پیشنهادی کلزا برای سال زراعی ۹۷-۹۶ در هرکیلوگرم ۳۰ هزار و ۳۳۵ ریال، قیمت خرید تضمینی سویا ۲۶ هزار و ۹۱۶ ریال، آفتابگردان ۲۹ هزار و ۴۲ ریال و دانه روغنی گلرنگ ۲۸ زار و ۵۴۳ ریال بوده است.

وی گفت: سه هزار تن گندم در سال ۹۶ از استان به خارج از کشور صادر کردیم که این بیانگر کیفیت خوب گندم تولیدی در استان است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه سه کشور بیان کرد: در سال ۹۶ میزان صادرات آرد در کشور ۲۸۰ هزار تن بود که ۴۸ هزار تن سهم استان فارس بود.

رستاد افزود: در بحث توزیع کالا‌های اساسی نیز پارسال هشت هزار تن شکر توزیع کردیم و آمادگی برای توزیع روغن و برنج نیز داریم.
انتهای پیام/ر

 آغاز خرید تضمینی گندم و دانه‌های روغنی از کشاورزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.