آزادسازی 476 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدان

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان از جمع آوری، آزادسازی و رفع تجاوز از حریم 476 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های استان خبر داد.

آزادسازی 476 مورد ساخت‌وساز غیرمجاز در حریم راه‌های همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید پرورشی خرم، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان اظهار داشت: پارسال از مجموع 531 مورد تجاوز به حریم راه ها شامل آغاز ساخت و ساز در حریم راه ها، نصب اتاقک های موقت فروش محصولات کشاورزی در حاشیه راه ها، حفاری های غیرمجاز عبور تاسیسات در حریم راه ها و غیره نسبت به جمع آوری، آزادسازی و رفع تجاوز 476 مورد اقدام شده و دستور توقف کار بقیه موارد نیز انجام شده است.

وی افزود: این اداره کل در بحث حفظ و نگهداری حریم راه بسیار جدی عمل کرده و نسبت به ساخت و سازهای غیرمجاز و متجاوز به حریم راه ها که موجب بروز حوادث و سوانح جاده‌ای شده اند، برخورد شده است.

پرورشی خرم با تاکید بر اینکه ساخت و ساز غیرمجاز در حریم راه ها از عوامل ترافیک وناامنی در جاده ها است، بیان داشت: ساخت و ساز غیر مجاز در حریم راه‌ها پیامدهای ناگوار ترافیکی و ناامنی شدید را در سطح محورها به دنبال دارد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته نسبت به صدور مجوز تعداد 1223 مورد شامل ساخت و سازهای حاشیه راه ها، عبور تاسیسات از نوار کاربری و اعلام نظر لازمه در خصوص ساخت و سازهای حاشیه راه ها اقدام شده است.

معاون راهداری این اداره کل اظهار داشت: ساخت و سازهای غیرمجاز هم عبور عابران پیاده را در جاده ها افزایش می دهد و هم موجب کم شدن عرض جاده می شود.

پرورشی خرم با بیان اینکه بر اساس قانون راه و ایمنی اگر کسی بخواهد بعد از محدوده یکصد متری از حریم راه ها مجتمعی احداث کند باید اداره راهداری مجوز این کار را صادر کند، یادآور شد: در سال 96 مجوز ساخت 1223 مورد نیز در استان همدان صادر شده است.

این مسئول ابراز داشت: بر اساس اختیارات قانونی که در زمینه ساخت‌وساز حاشیه راه‌ها به سازمان راهداری محول شده، امکان برخورد و جلوگیری از ساخت‌وساز غیرضروری و غیرقانونی در فاصله یکصد متری از حریم راه‌ها فراهم شده است.

پرورشی خرم با اشاره به اهمیت حفظ و نگهداری حریم راه ها در استان اذعان داشت: توسعه و تعریض و بهسازی راه، امکان انجام عملیات راهداری، وجود فضای لازم برای نصب تجهیزات ایمنی راه ها و تامین ایمنی عبور و مرور از مهمترین دلایل تصویب قانون حریم راه ها است.

وی حفاظت و بازديد مستمر از حريم راه‌ ها را از مهمترین برنامه‌ هاي اين اداره کل عنوان و خاطرنشان کرد: در همين خصوص اکيپ گشت و نظارت در سطح استان فعاليت مستمر داشته و با هرگونه دخل و تصرف در حریم راه ها برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ د 

رفع تجاوز از حریم ساخت و سازهای غیرمجاز در راه های استان همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.