خرد خبر داد

تندیس شهید حججی در بزرگراه نواب نصب می شود

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران گفت: از نصب تندیس شهید حججی توسط سازمان زیبا سازی شهر تهران در بوستان 7 هکتاری" شهید حججی" در بزرگراه نواب خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛  کورش خرد معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران گفت: تندیس شهید حججی پرتره شهید حججی است که جنس آن سنگ بوده و یک و نیم برابر اندازه واقعی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: طراحی و ساخت تندیس شهید حججی توسط استاد حسن زاده از اساتید برجسته مجسمه سازی به انجام رسیده که پیش از پایان سال 96 در بوستان 7 هکتاری شهید حججی نصب شد.

وی ادامه داد: بوستان شهید حججی در زمینی به مساحت 7 هکتار ساخته شده که در طرح تفصیلی شهر تهران در پهنه تجاری و عمومی قرار دارد و با توجه به این که زمین این بوستان در محدوده اراضی انبار نفت تهران قرار داشت و جزء نقاط متروکه و بی دفاع شهری در جوار محله های مسکونی مرکز و جنوب تهران محسوب می شد، علی رغم قرار گرفتن در پهنهS و امکان ساخت مراکز تجاری بزرگ و در آمد زا به منظور ارتقای کیفیت زندگی شهروندان، تبدیل به بوستانی با امکانات تفریحی، ورزشی، آموزشی و ... شد که با این اقدام علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی در این بخش از پایتخت، سرانه فضای سبز نیز افزایش یافت.

 معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 تهران اضافه کرد: بوستان شهید حججی در بزرگراه نواب، خیابان شیخ محمدی قرار گرفته و با 70 هزار متر مربع وسعت دارای فضاهای سبز، زمین اسکیت، مسیر دوچرخه سواری، فضای بازی کودکان، فضای بازی های ویژه نوجوانان، پارک آموزش ترافیک، آلاچیق های خانوادگی و ... است که امکان بهره مندی معلولان از تمامی قسمت های این بوستان نیز در نظر فراهم شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار